Consumatorii vor fi informati in perioada sarbatorilor despre sistemul de etichetare bazat pe CZE

Data publicarii: 16-12-2009 | Actualitate

Consumatorii vor fi informati in perioada sarbatorilor de iarna privind etichetarea bazata pe Cantitatea Zilnica Estimata (CZE), in cadrul unei campanii initiate de sase companii multinationale din industria alimentara, sustinuti de Romalimenta.

Cantitatea Zilnica Estimata reprezinta cantitatea aproximativa de kilocalorii si macronutrienti pentru un adult cu greutate medie, calculata pe baza unei alimentatii de 2.000 kcal.

Astfel, clientii retelei de hypermarketuri Carrefour vor fi informati la raft despre etichetarea nutritionala bazata pe CZE adoptata, pana in prezent, de Coca-Cola, Kraft Foods Romania, Mars Romania, Nestle Romania, Star Foods si Unilever South Central Europe.

"Speram ca in perioada sarbatorilor de iarna vor fi mai multi clienti in magazine, in ciuda crizei economice. Pentru ei se vor face samplinguri si vor fi informati cum sa citeasca etichetele produselor pe care le cumpara pentru a invata sa manance sanatos. Eticheta nutritionala bazata pe CZE le ofera consumatorilor informatii nutritionale detaliate despre alimente, ajutandu-i astfel sa-si alcatuiasca o alimentatie echilibrata si corect dimensionata pe care o pot adapta nevoilor individuale si stilului lor de viata", a spus presedintele Federatiei Patronale Romane din Industria Alimentara, Sorin Minea, care sprijina aceasta campanie de informare.

Minea a adaugat ca spera ca obiceiul de a citi eticheta produselor si de a consuma doar atat cat este necesarul zilnic sa devina un reflex pentru consumatori.

"Pana in anii 90, romanii cumparau orice gaseau, ulterior, pe piata s-a produs o explozie alimentara care a dus la cumparaturi in exces. Speram ca romanii sa se autoeduce si sa consume sanatos, astfel incat sa nu mai fie variatia de cumparaturi cu care suntem obisnuiti, cand oamenii cumpara doar de dragul de a cumpara si arunca jumatate, ci sa cumpere doar cat le este necesar", a mai spus presedintele Romalimenta.

Produsele care contin eticheta CZE au pe fata principala a ambalajului continutul de energie per portie, alaturi de procentul pe care il reprezinta din Cantitatea Zilnica Estimata. Pe verso, consumatorii pot citi informatii detaliate, cu privire la continutul din categoriile importante de macronutrienti, per 100 g si per portie: energie/kilocalorii, proteine, glucide/carbohidrati, zaharuri, lipide/grasimi saturate, fibre, sodiu sau sare alaturi de procentul pe care fiecare dintre acestea il reprezinta din CZE pentru un adult.

"Consumatorii trebuie sa inteleaga ca sanatatea lor si nivelul de energie pe care il au sunt strict legate de ceea ce mananca. In zilele noastre, cand avem din ce in ce mai putin timp sa ne preocupam de sanatatea noastra, este important ca macar ceea ce mancam sa ne ofere toti nutrientii de care avem nevoie pentru a fi in forma. Etichetarea de tip CZE ajuta consumatorii sa manance echilibrat din fiecare aliment conform nevoilor individuale. De sarbatori, trebuie sa fim cumpatati si sa mancam responsabil fara a face excese care ne pot afecta starea organismului pe termen lung.", declara Lect. Univ. Dr. Corina Zugravu, nutritionist si membru al Fundatiei Pentru Alimentatie Sanatoasa.

Cele sase companii multinationale au adoptat treptat aceste etichete, incepand cu jumatatea anului 2008, ajungand ca, in prezent, majoritatea produselor proprii sa aiba etichete CEZ.

Presedintele Romalimenta si-a exprimat speranta ca in urmatorii ani cat mai multe companii sa adopte sistemul de etichetare bazata pe Cantitatea Zilnica Estimata.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: