Piata de publicitate online din Romania, in scadere cu 25% fata de 2008, in S1

Data publicarii: 17-12-2009 | Afaceri

Piata de publicitate online din Romania a generat, in primul semestru din 2009, aproape 25,5 milioane de lei, cu un sfert mai putin decat aceeasi perioada a anului trecut, insa in crestere cu 58% fata de intervalul similar din 2007, potrivit studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS).

Valoarea exacta a totalului vanzarilor companiilor participante la studiu a fost de 25.498.023 de lei pentru primul semestru din 2009, in scadere cu 25% fata de S1 2008, cand valoarea totala raportata a fost de 33.873.413 de lei, dar in crestere cu 58% fata de S1 2007, cand totalul a fost de 16.141.519 de lei, arata studiul realizat de IAB Romania, asociatia industriei de publicitate online, in parteneriat cu PricewaterhouseCoopers Romania (PwC).

Principalele sectoare care au scazut volumul investitiilor in publicitatea pe internet in acest semestru au fost cel financiar-bancar si sectorul auto, iar primul loc in topul categoriilor de advertiseri, in functie de volumul investiilor, a fost luat in acest semestru de catre sectorul telecom, care a cunoscut o crestere a investitiilor in publicitatea pe internet de 75% fata de S1 2008.

Aflat la a treia editie, studiul ROADS ia in calcul cifrele de vanzari directe ale celor mai importante 14 companii din domeniu (regii si publisheri independenti).

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: