Clientii nu platesc penalitati pentru returnarea cumparaturilor on-line

Data publicarii: 17-12-2009 | Finante-Banci

Clientii magazinelor on-line, care primesc produse ce nu corespund comenzii facute, au dreptul de a renunta la acestea fara a fi nevoiti sa achite vreun ban. Singura taxa ce poate fi pusa in sarcina lor este costul direct al returnarii bunurilor. Mai exact, daca produsul are alta forma, marime sau culoare fata de cel solicitat, acesta poate fi trimis inapoi de catre client la sediul magazinului on-line fara probleme. Clientul isi poate exercita dreptul de denuntare unilaterala a contractului.

"Potrivit prevederilor OG nr. 130/2000 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta, «consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului»", precizeaza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Exista, insa, si cateva exceptii. Astfel, clientul nu poate denunta unilateral contractul pentru  "bunurile al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara, pentru furnizarea de bunuri facute la comanda, pe specificatiile emise de consumator sau care sunt in mod clar personalizate si pentru alte bunuri perisabile, pentru furnizarea de inregistrari audio, video sau software pentru calculator ce au fost desigilate de catre consumator, pentru livrarea de ziare, reviste si periodice si pentru jocuri sau servicii de loterie".

Pe site, orice magazin on-line trebuie sa aiba prezentate adresa si detaliile lui de contact, telefon, fax, e-mail, dar si codul de inregistrare. In acelasi timp, pe site trebuie sa fie descrise principalele caracteristici ale bunurilor, pretul produselor care trebuie sa  includa toate taxele, costurile de livrare, unde este cazul, aranjamentele de plata, existenta dreptului de anulare din partea consumatorului, perioada pentru care se face oferta si valabilitatea pretului pe perioada ofertei, timpul de realizare a comenzii de la lansare pana la livrare. Clientul pacalit de un magazin on-line poate depune reclamatie la ANPC. Acesta trebuie sa prezinte, pe langa reclamatia scrisa, factura sau chitanta cu care a achitat coletul la livrare, toate documentele care au insotit produsul si corespondenta dintre consumator si operatorul economic.

Recomandari pentru cumparaturi on-line mai sigure

1. Fiti atenti cand oferiti detaliile cardului de credit sau debit pe Internet. Verificati intotdeauna daca respectiva companie are un site sigur.

2. Ar fi ideal daca ati putea incerca sa cumparati de la companii cunoscute, cele cu care ati mai avut contacte comerciale inainte sau cele care v-au fost recomandate.

3.Incercati sa obtineti o adresa si un numar de telefon ale companiei, nu doar adresa lor de e-mail.

4. Ca si pentru oricare alt gen de achizitii, verificati si in alte locuri pentru oferte si preturi.

5. Fiti atenti la taxele postale ridicate si alte costuri ascunse, cum ar fi alte taxe si impozite ce trebuie platite, in special daca bunurile sunt trimise din strainatate.

6. Retineti ca bunurile care sunt expediate din strainatate ajung la destinatie intr-un timp mai lung. Verificati cat timp dureaza si, daca este important, stabiliti o data de livrare limita pana la care sa primiti bunurile;

7. Verificati politica respectivei companii de returnare a bunurilor care nu va plac sau asupra carora v-ati razgandit. Daca vin din strainatate, s-ar putea ca taxa de returnare prin posta sa fie destul de mare.

8. Privind achizitionarea de produse din afara tarii, retineti ca daca aveti probleme precum bunuri ce prezinta defecte sau probleme cu livrarea s-ar putea sa fie foarte dificil sa va asigurati ca reclamatia dumneavoastra a fost luata in considerare, contractul dumneavoastra va fi in tara unde se afla operatorul economic.

9. Din acest motiv, achizitionati produse foarte scumpe de la companiile din afara Romaniei, doar daca le cunoasteti bine. Numai asa, daca ceva nu merge cum trebuie, puteti limita riscurile.

10. Cel mai important, listati comanda dumneavoastra si pastrati clauzele si conditiile ce apar pe website, pentru situatia in care ar exista vreo problema mai tarziu.

Curentul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: