Profilul utilizatorului roman de internet: barbat tanar, consumator de ciocolata, mezeluri si bere
Data publicarii: 17-12-2009 | MediaConform rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro derulate timp de o luna pe aproape 2000 de site-uri din Romania si un esantion reprezentativ de peste 125.000 de respondenti, profilul utilizatorului roman de internet devine din ce in ce mai matur. Cea mai activa categorie de varsta ramane cea a utilizatorilor intre 20 si 24 de ani - 21, 96% - insa castiga teren si categoriile mai varstnice: 30 - 34 ani - 11,71%; 34 - 39 ani - 10,24%; 40 - 49 ani - 12,51%; 50 - 59 ani - 6,03%; 60 de ani sau mai mult - 1,50%. Se pastreaza suprematia utilizatorilor de sex masculin: peste jumatate dintre cei care navigheaza pe site-urile autohtone sunt barbati (53,24%), fata de 46,76% femei care folosesc Internetul.
In proportie de 43,62%, utilizatorii romani de internet au absolvit o forma de invatamant superior si/sau postuniversitar, iar 32% au studii medii. Pe Internet, interesul lor se indreapta preponderent catre stiri, e-mail si social media, respectiv bloguri si forumuri. Conform trafic.ro, barbatii acceseaza si site-uri de comert electronic si tranzactii financiare - 19,63%, site-uri auto: un procent de 41,11%, urmaresc clipuri/ filmulete - 31,76% si joaca jocuri online - 21,14%.
Cat priveste obiceiurile de consum in offline, Studiile trafic.ro darama mitul femeilor ca principale consumatoare de ciocolata. Procentele sunt apropiate in ceea ce priveste acest produs pentru ambele sexe - 37,98% dintre femei si 32,58 % barbati consuma frecvent tablete de ciocolata, 14,45% femei si 16,40 % barbati batoane de ciocolata. Procentele mai difera si in cazul consumului de mezeluri: 40,64% barbati vs 28,51% femei si bauturi racoritoare acidulate - 39,32% barbati fata de doar 26,99% femei. Cat priveste bauturile alcoolice, doar 24,28% dintre femei beau bere, fata de 57% dintre barbati, iar diferenta se reduce la consumul de vin: 30,08% femei si 45,21% barbati. 48,46% dintre respondente nu beau deloc alcool, procent injumatatit in cazul barbatilor: 21,90%.
Rolurile in achizitia bunurilor sunt si ele impartite pe sexe. Pentru produse de larg consum (alimente, bauturi, produse pentru ingrijirea casei, produse de igiena etc.), femeile hotarasc singure in proportie de 59,34% fata de doar 43,5% dintre barbati. Acestia decid insa privind achizitia de produse electronice sau electrocasnice in proportie de 50,84%, aproape dublu fata de procentul femeilor in aceeasi situatie (26,39%). Pentru obiecte de mobilier sau decor, deciziile se iau preponderent in cuplu pentru 63,14% dintre femei si 64,57% dintre barbati.
Studiile demografice trafic.ro s-au desfasurat online pe plan national in perioada 17 noiembrie-7 decembrie 2009, pe un esantion reprezentativ de 127699 de respondenti, cu o marja de eroare de +/- 3%. Este a doua cercetare destinata identificarii profilului utilizatorilor romani de Internet realizata de trafic.ro anul acesta si contine atat indicatori atat demografici (varsta, sex, localizare geografica, venit, studii), cat si referitori la valori, interese, stil de viata si comportament de consum al utilizatorilor.
Participarea la aceasta cercetare a fost gratuita pentru toate site-urile inscrise in trafic.ro, iar rezultatele personale si cele agregate ale campaniei de Studii demografice sunt disponibile proprietarilor de site-uri pentru a le face publice sau a le livra agentiilor si potentialilor clienti pentru publicitate online, intr-un format profesionist.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut