Ce ar trebui sa stie angajatii despre evaluarea anuala a performantelor
Data publicarii: 21-12-2009 | HR/CariereIn multe companii, evaluarea periodica a performantelor angajatilor a devenit o regula de baza, pe care insa, o parte dintre salariati au tendinta sa o trateze cu superficialitate. Daca in perioade economice normale aceasta practica este folosita pentru a decide marirea sau mentinerea salariului, in timpul crizelor economice, rezultatele evaluarilor pot decide soarta angajatului.
Evaluarile sunt canalul direct prin care angajatii pot afla ce pretentii au de la ei sefii si, totodata, prin care isi pot explica propriile nevoi. Data fiind importanta deloc de neglijat a revizuirii anuale a performantelor, expertii in resurse umane recomanda pregatirea din timp a intalnirii nemijlocite cu sefii.
"Un salariat ar trebui sa aloce o mica parte a timpului reflectiei asupra propriilor activitati si rezultate din timpul anului. Astfel, pot pune pe o lista evenimentele importante din ultimele luni legate de propria activitate, incluzand atat realizarile, cat si actiunile finalizate cu esecuri,", spune Paul Glen, consultant in HR al site-ului de recrutari online CareerBuilder.com.
Glen recomanda angajatilor sa-si intrebe managerii in timpul sesiunii de evaluare despre modul in care isi pot imbunatati performantele si sa clarifice asteptarile pe care acestia le au de la ei. Discutia nu trebuie transformata intr-o critica la adresa sefului sau a colegilor, adauga expertul.
Atitudinea cea mai potrivita in cazul criticilor nu este, in mod necesar, o strategie de autoaparare, pentu ca sefii vor sa vada ca angajatii pot intelege si rezolva punctele lor slabe. Chiar daca nu sunt de acord cu aceste critici, e de preferat sa puna intrebari astfel incat sa inteleaga punctul de vedere al managerilor. Daca este o neintelegere sau o nedreptate, angajatii pot riposta, insa doar dupa ce inteleg clar mesajul si contextul aprecierilor sefilor, pentru ca altfel pot fi considerati indiferenti la feedback.
Glen spune ca orice feedback, fie pozitiv, fie negativ, are rolul de a imbunatati calitatea viitoare a muncii. Exceptand situatiile in care sefii sunt rau intentionati, orice evaluare urmareste cresterea performantelor si pregatirea angajatilor pentru un rol mai important in companie.
Expertul nu recomanda aducerea in discutie a salariului in perioada evaluarilor. Chiar daca rezultatele evaluarii sunt avantajoase angajatului, e de preferat amanarea renegocierii compensatiei. "Scopul analizei performantelor este de a da un feedback asupra activitatii din ultimul an. O revizuire a salariului ar trebui sa fie o consecinta a acestei practici, insa nu trebuie fortata o discutie despre acest subiect", spune Glen.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut