Bruxelles-ul a cerut tarilor UE sa puna in aplicare noile reguli privind publicitatea la televiziune

Data publicarii: 21-12-2009 | Media

Comisia Europeana a cerut statelor membre UE sa accelereze aplicarea noilor reguli privind publicitatea la televiziune, care permit in special introducerea de calupuri publicitare separate de mai putin de 20 de minute, amenintand cu trimiterea in justitie daca nu se conformeaza, potrivit AFP.

Tarile din Uniunea Europeana aveau termen pana la 19 decembrie pentru transpunerea in legislatia nationala a unei directive europene care relaxa regulile existente. Actuala directiva nu mai prevede regula care impunea o perioada de cel putin 20 minute intre doua calupuri publicitare.

Pana in prezent, doar trei dintre cele 27 de state membre, si anume Belgia, Romania si Slovacia, au informat Bruxelles-ul despre punerea integrala in aplicare a directivei, iar patru dintre ele, Franta, Danemarca, Luxemburg si Marea Britanie, au recurs la o transpunere partiala.

De asemenea, directiva permite noi forme de publicitate, precum plasarea de produse intr-un film de televiziune sau intr-o emisiune. Sunt exceptate jurnalele TV, documentarele si emisiunile pentru copii.

"Am cerut tarilor UE sa-si adapteze de urgenta legile nationale, pentru ca noile tehnici publicitare autorizate de directiva privind serviciile de media audio-vizuale sa poata fi utilizate. Nimic nu autorizeaza noi intarzieri", a declarat comisarul UE responsabil de media, Viviane Reding, care a avertizat ca Bruxelles-ul nu va ezita sa utilizeze puterile de care dispune prin tratatul de aderare pentru accelerarea transpunerii directivei.

In plus, CE poate lansa proceduri de incalcare a tratatului impotriva tarilor care nu se conformeaza.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: