Bruxelles-ul a cerut tarilor UE sa puna in aplicare noile reguli privind publicitatea la televiziune
Data publicarii: 21-12-2009 | MediaComisia Europeana a cerut statelor membre UE sa accelereze aplicarea noilor reguli privind publicitatea la televiziune, care permit in special introducerea de calupuri publicitare separate de mai putin de 20 de minute, amenintand cu trimiterea in justitie daca nu se conformeaza, potrivit AFP.
Tarile din Uniunea Europeana aveau termen pana la 19 decembrie pentru transpunerea in legislatia nationala a unei directive europene care relaxa regulile existente. Actuala directiva nu mai prevede regula care impunea o perioada de cel putin 20 minute intre doua calupuri publicitare.
Pana in prezent, doar trei dintre cele 27 de state membre, si anume Belgia, Romania si Slovacia, au informat Bruxelles-ul despre punerea integrala in aplicare a directivei, iar patru dintre ele, Franta, Danemarca, Luxemburg si Marea Britanie, au recurs la o transpunere partiala.
De asemenea, directiva permite noi forme de publicitate, precum plasarea de produse intr-un film de televiziune sau intr-o emisiune. Sunt exceptate jurnalele TV, documentarele si emisiunile pentru copii.
"Am cerut tarilor UE sa-si adapteze de urgenta legile nationale, pentru ca noile tehnici publicitare autorizate de directiva privind serviciile de media audio-vizuale sa poata fi utilizate. Nimic nu autorizeaza noi intarzieri", a declarat comisarul UE responsabil de media, Viviane Reding, care a avertizat ca Bruxelles-ul nu va ezita sa utilizeze puterile de care dispune prin tratatul de aderare pentru accelerarea transpunerii directivei.
In plus, CE poate lansa proceduri de incalcare a tratatului impotriva tarilor care nu se conformeaza.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut