Traficul aerian mondial, responsabil pentru 15-20% din incalzirea de la Polul Nord
Data publicarii: 23-12-2009 | MediuCirculatia avioanelor contribuie cu 4% pana la 8% la incalzirea climei terestre, ceea ce corespunde cu echivalentul de crestere a temperaturii globale cu 0,03 pana la 0,06 grade Celsius, au concluzionat cercetatorii de la Stanford University din Palo Alto, cu ocazia Intrunirii anuale a Uniunii Geofizice Americane, informeaza miercuri agentia de stiri germana Pressetext.
Analiza specialistilor in atmosfera terestra a relevat o imagine inca si mai dramatica pentru regiunea Polului Nord, caci in acest spatiu, zborurile aeriene din toata lumea sunt raspunzatoare pentru 15% pana la 20% din incalzirea climatica. Rezultatele studiului american ar putea in acest context sa conduca la o schimbare in evaluarea transportului aerian legat de protectia mediului inconjurator.
Circa 35 de milioane de zboruri comerciale au loc anual. Studii realizate in Europa au aratat ca guvernele se gandesc acum serios la impunerea de taxe pentru emisiile de CO2 ale avioanelor. Pana la aceasta data, studiile au estimat doar care ar fi consecintele traficului aerian comercial asupra climei.
Cercetarea actuala a lui Mark Jacobson a utilizat pentru prima oara datele privind emisiile intre 2004 si 2006 pentru a stabili exact consecintele lor asupra climei. Mai mult, oamenii de stiinta au pus la punct un model pentru emisiile avioanelor, care calculeaza influenta emisiilor asupra compozitiei atmosferice si asupra formarii norilor si care tine cont de caracteristicile emisiilor, in principal a celor de CO2.
Multe studii anterioare au ajuns la concluzia ca emisiile provenite din traficul aerian cauzeaza daune de mediu in mod uniform. Cercetarea actuala a americanilor contrazice totusi aceste afirmatii. Avioanele sunt cauza cresterii numarului de nori Cirrus in zonele unde apar deseori pe cer darele avioanelor.
In alte zone, in schimb, darele de gaze sunt responsabile de cresterea temperaturii in straturile joase ale atmosferei, dar si de cresterea relativa a umiditatii. Atunci cand cantitatea de gaze emise de avioane s-ar putea reduce de 20 de ori, ar putea fi stopata incalzirea globala, este de parere Mark Jacobson.
AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut