Producatorii de vinuri estimeaza vanzari cu 30-40% mai mari in perioada sarbatorilor de iarna
Data publicarii: 27-12-2009 | AfaceriProducatorii romani de vinuri estimeaza ca vanzarile pentru perioada sarbatorilor de iarna sunt cu 30-40% mai mari fata de lunile obisnuite din an, au declarat reprezentantii companiilor care activeaza in domeniu.
Potrivit reprezentatilor producatorului de vinuri Murfatlar, in luna decembrie, vanzarile cresc, in general, cu 30% fata de media lunara.
"In general, vanzarile de vin ating apogeul putin inainte de sarbatori, in perioada in care consumatorii se aprovizioneaza, dar mai au un varf si inainte de Anul Nou. Varful de vanzari se tempereaza dupa Sfantul Ion, din luna ianuarie. In perioada septembrie - decembrie sunt concentrate peste 50% din vanzarile de vin ale unui an. Atat cantitativ cat si valoric am reusit sa trecem cateva procente pe plus fata de anul trecut. Speram ca la sfarsitul acestui an cresterea cantitativa fata de 2008 sa fie in jur de 10%. Perioada sarbatorilor, mai exact luna decembrie, se inregistreaza cresteri totale cu peste 30% fata de o luna normala, ele fiind insa diferentiate in functie de produs", au declarat reprezentantii Murfatlar.
Murfatlar a vandut in luna decembrie a anului trecut 2,6 milioane sticle. Cele mai vandute branduri ale companiei sunt Zestrea Murfatlar si Eticheta Neagra. De asemenea, sortimentele Fatum, Arezan, Lacrima lui Ovidiu si Trei Hectare sunt in topul vanzarilor Murfatlar.
Producatorul de vinuri Jidvei estimeaza ca vanzarile din aceasta luna vor fi cu circa 40% mai mari decat in restul anului.
"Desi in acest an nu mai putem vorbi de cresterile pe care le-am inregistrat in 2008 fata de 2007, ne asteptam in continuare ca luna decembrie sa genereze vanzari mai mari decat o luna obisnuita. Chiar daca puterea de cumparare a scazut fata de anii precedenti, de sarbatori oamenii tind sa consume mai mult, iar vinurile sunt printre produsele care se bucura de aceasta crestere", potrivit Jidvei.
In luna decembrie 2008, compania a vandut 890.000 sticle. Cel mai vandut vin din gama Jidvei este sortimentul Dry Muscat.
Producatorul Cramele Recas Group mizeaza, de asemenea, pe o crestere a vanzarilor totale din luna decembrie cu pana la 30%, fata de o luna normala din an. "Vanzarea in luna decembrie este cu 25-30% mai mare decat media anului, din punct de vedere valoric. Cantitativ este cu cel putin 5% mai mare decat valoric, pentru ca o mare parte a vanzarii este facuta la preturi promotionale", au explicat reprezentatii companiei.
Cramele Recas Group are o medie de 300.000 de sticle vandute lunar, iar cel mai solicitat sortiment este Feteasca Regala, cu o podere de 20% din totalul vanzarilor, urmat de Sauvignon Blanc si Riesling.
Principalii producatori de vin de pe piata din Romania sunt Vincon Vrancea, Murfatlar, Cotnari, Cramele Recas si Jidvei.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut