Angajatii, obligati sa lucreze in birouri din ce in ce mai mici
Data publicarii: 27-12-2009 | HR/CariereIn ultimii ani, multe companii au schimbat sediile largi, care ofereau spatiu generos pentru fiecare angajat, cu altele sensibil mai mici. Tendinta a fost accelerata si mai mult in perioada recesiunii, ca urmare a necesitatii reducerii costurilor si cresterii productivitatii.
"Majoritatea clientilor nostri si-au manifestat dorinta de reducere a spatiului alocat pentru fiecare angajat, trendul devenind dominant inca de la sfarsitul anilor '90", spune pentru Wall Street Journal Tom Polucci, vicepresedinte al companiei globale de design interior HOK Group.
El arata ca designul noilor birouri trebuie sa se incadreze intr-o suprafata medie de 14 metri patrati, in scadere sensisibila fata de acum cinci ani, cand media era de aproape 20 metri patrati.
Alte companii cu prezenta semnificativa pe piata amenajarii spatiilor de birou, printre care Stantec, DEGW, Mancini Duffy si M. Arthur Gensler&Associatii, au raportat concluzii similare. De la inceputul anilor 2000 si pana in prezent, spatiul alocat fiecarui angajat s-a micsorat, in multe cazuri, cu 50%.
Cea mai evidenta tendinta a fost eliminarea aproape definitiva a partitionarii spatiului. In locul suprafetelor separate de ziduri sau paravane, arhitectii au impus spatiile deschide, care au dus, totodata, si la eliminarea oricarei forme de intimitate a angajatilor. O alta modalitate prin care s-a obtinut micsorarea birourilor a fost desfiintarea spatiului alocat angajatilor a caror activitate se desfasoara mai ales in afara sediului.
Oficialii companiilor sustin ca decizia de a elimina partitionarea spatiului are ca efect nu doar reducerea costurilor prin micsorarea suprafetei inchiriate, ci si impulsionarea colaborarii dintre colegi. "Faptul ca nu mai exista ziduri ofera tuturor angajatilor vizibilitate si contact direct. Astfel, colaborarea dintre ei va fi mult mai usora", spune Mehmet Ozpay, vice-presedinte al MetLife.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut