Piata asigurarilor de viata a scazut cu cel putin 8% in 2009, estimeaza Allianz-Tiriac
Data publicarii: Astazi, 04-01-2010 | AfaceriPiata romaneasca de asigurari de viata a scazut cu circa 8-10% in 2009, iar veniturile companiilor de pe segmentul asigurarilor generale au inregistrat, in cel mai bun caz, o stagnare, a declarat directorul de comunicare al Allianz-Tiriac Asigurari, Marius Onofrei.
In 2008, piata asigurarilor de viata a crescut cu 24,11%, pana la 1,8 miliarde lei, in timp ce piata asigurarilor generale a avansat cu 22%, pana la 6,98 miliarde lei.
"Anticipam o reducere a veniturilor anuale aferente activitatii de asigurari de viata cu circa 8 -10 procente in 2009, comparativ cu 2008, in timp ce, pe segmentul asigurarilor generale, estimam - in cel mai bun caz - o stagnare a veniturilor exprimate in moneda nationala", a mentionat Onofrei.
El considera ca RCA ar putea fi printre putinele clase de asigurari care ar fi putut indica, la sfarsitul anului trecut, o crestere a nivelului veniturilor comparativ cu 2008.
"Proiectiile noastre indica faptul ca, la nivel agregat (asigurari generale si de viata cumulate), piata asigurarilor din Romania incheie anul 2009 cu un volum al subscrierilor mai mic decat in anul anterior", a mai spus oficialul Allianz-Tiriac Asigurari.
El considera ca segmentul de asigurari Casco (clasa cu cea mai mare pondere in volumul afacerilor de asigurari generale) a inregistrat o scadere in trimestrul al patrulea din 2009, ceea ce va duce la rezultate anuale mai slabe pe acest segment.
Onofrei a precizat ca volumul subscrierilor pe segmentul Casco s-a comprimat la noua luni din 2009 cu aproape 5%, dupa cresteri de 40-45% in primul trimestru si in primul semestru din 2009, fata de acelasi interval din 2008.
Astfel, cresterea inregistrata in prima jumatate a anului trecut pe acest segment a fost anulata in trimestrul al treilea, a mai spus oficialul Allianz-Tiriac Asigurari.
In schimb, presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), Angela Toncescu, a avut previziuni mai optimiste cu privire la evolutia pietei romanesti de asigurari in 2009. Astfel, ea estima in ultima luna a anului trecut ca piata romaneasca de asigurari urma sa avanseze cu 4-5% in 2009, urmand sa inregistreze acelasi nivel de crestere si in 2010.
In primele noua luni din 2009, companiile de pe piata romaneasca de asigurari au subscris prime brute de 6,7 miliarde lei, in crestere cu 0,09% fata de aceeasi perioada din 2008. Pe segmentul de asigurari generale, primele brute subscrise la nivelul pietei au insumat in perioada ianuarie-septembrie 5,5 miliarde lei, in crestere cu 2,5%, in timp ce, pe segmentul de asigurari de viata, piata a scazut cu 9,6%, pana la 1,2 miliarde lei.
In 2008, piata romaneasca de asigurari a crescut cu 22,4% fata de 2007, pana la 8,78 miliarde lei.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut