Consiliul Concurentei a dat in 2009 amenzi de 8,75 mil. lei,valoare de 13 ori mai mica decat in 2008
Data publicarii: 08-01-2010 | ActualitateConsiliul Concurentei a aplicat in 2009 amenzi de 8.755.512 lei, valoare de 13 ori mai mica fata cea din 2008, respectiv 113.204.308 lei, a declarat vineri presedintele autoritatii de concurenta, Bogdan Chiritoiu, in cadrul unei conferinte de presa.
Potrivit acestuia, diferenta se datoreaza faptului ca, in 2008, au fost aplicate amenzi foarte mari pe piata de paine si produse conexe, precum si distribuitorilor de produse farmaceutice.
Din totalul de 8.755.512 lei, 90% reprezinta amenda aplicata in urma investigatiilor in cazurile "scolilor de soferi" si "pietei painii". Au fost sanctionati 80 de agenti economici si o asociatie pentru intelegeri privind fixarea de pret/tarif, potrivit presedintelui Concurentei.
"Numarul agentilor economici sanctionati in anul 2009 pentru implicarea in intelegeri anticoncurentiale, dar si pentru omisiunea sau punerea in practica a unor operatiuni de concentrare economica a fost de 87 si o asociatie, comparativ cu 20 de agenti economici in anul 2008 si doar trei in anul 2007, se arata in raportul activitatii Consiliului Concurentei pe anul 2009.
De asemenea, in vederea depistarii si sanctionarii celor mai grave incalcari ale legislatiei de concurenta (intelegerile anticoncurentiale orizontale de tip cartel), Consiliul Concurentei a initiat procesul de organizare a unui program de clementa. Programul isi propune sa puna in practica politica de clementa, revizuita dupa modelul Retelei Europene de Concurenta (ECN). In acest scop, in august 2009, au fost revizuite si puse in aplicare Instructiunile privind conditiile si criteriile de aplicare a politicii de clementa.
In esenta, prin politica de clementa, companiile implicate in astfel de practici anticoncurentiale au posibilitatea de a beneficia de imunitate totala la amenzi sau de o reducere a cuantumului acestora. Pentru a putea beneficia de acest tratament preferential, aceste companii trebuie sa initieze colaborarea cu autoritatea romana de concurenta, sa-i puna la dispozitie toate informatiile detinute si sa o sprijine pana la finalizarea cazului.
La sfarsitul anului 2009, Consiliul Concurentei a infiintat Modulul de Clementa, cu rolul de a asigura interfata dintre autoritatea de concurenta si agentii economici care depun solicitari pentru clementa in conformitate cu Instructiunile privind aplicarea politicii de clementa. Toate aceste solicitari se vor inregistra in Registrul Unic de Clementa in ordine cronologica.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut