Metro a anuntat vanzari trimestriale in scadere, afectate de consumul slab din estul Europei
Data publicarii: 12-01-2010 | AfaceriMetro, cel mai mare retailer din Germania, a anuntat ca veniturile au scazut cu 3,4% in al patrulea trimestru, in contextul in care consumatorii din Europa de Est au redus cheltuielile si dupa ce monedele din regiune s-au depreciat, relateaza Bloomberg.
Vanzarile din al patrulea trimestru din 2009 au scazut la 19,4 miliarde euro, de la 20,1 miliarde euro in aceeasi perioada a anului precedent, a anuntat grupul german, citand cifre provizorii. Castigurile anuale inainte de taxe, impozite si elemente exceptionale "vor fi in ton cu estimarile pietei", a precizat Metro.
Metro a depasit grupul Tesco, urcand pe locul al treilea in clasamentul celor mai mari retaileri din lume in 2008, potrivit unui raport Deloitte Touche Tohmatsu. Compania obtine circa un sfert din venituri din Europa de Est, unde are magazine in 12 tari. Vanzarile au scazut in aceasta regiune cu 13%, la 4,6 miliarde euro, mai ales din cauza deprecierii valutelor locale.
"Concentrarea asupra Europei de Est este in continuare o decizie corecta din punct de vedere strategic, din moment ce regiunea va reveni pe crestere pe termen mediu", a declarat Christoph Schlienkamp, analist in cadrul Bankhaus Lampe.
Metro a anuntat ca vanzarile au scazut cu 0,7% in Germania, au crescut cu 1,1% in restul Europei Occidentale si au scazut cu 8% in regiunea Asia/Africa. Ajustate la variatiile de curs valutar, vanzarile din Europa de Est au scazut cu 1,5%.
"Ne asteptam ca si in 2010 conditiile economice sa ramana dificile", a declarat directorul executiv, Eckhard Cordes. Compania va majora cheltuielile pentru investitii la 1,9 miliare euro in acest an, de la 1,6 miliarde euro in 2009.
Analistii estimeaza ca Metro va afisa un profit operational de 1,86 miliarde euro pentru intregul an 2009. Compania urmeaza sa prezinte rezultatele financiare complete pentru al patrulea trimestru si pentru 2009 pe 23 martie.
Veniturile celei mai mari divizii, Cash & Carry, au scazut cu 8,7% in al patrulea trimestru, in contextul in care vanzarile ajustate la fluctuatiile valutare au scazut cu 5,6%, a mai precizat compania.
Metro Cash & Carry are in Romania o retea de 24 de magazine.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut