S-au sucit bancherii. Acum te cauta ei la telefon ca sa-ti dea credite
Data publicarii: 14-01-2010 | Finante-BanciDupa ce anul trecut, sansele de a lua un credit de nevoi personale in lei erau foarte mici, atitudinea bancilor fiind de precautie maxima, in 2010 au ajuns bancherii sa-si sune clientii pentru a le oferi imprumuturi.
Bancile au inceput anul in forta, sunandu-si clientii vechi si oferindu-le credite de nevoie personale sau carduri de credit, dupa ce in 2009 creditarea a batut pasul pe loc. Asta fara ca persoanele respective sa fi cerut un nou imprumut, prin completarea unei solicitari la sediul institutiei bancare. O asemenea oferta a primit si Mariana B., mai vechi client al BCR, cu un istoric bun de plata si cu o bonitate suficienta pentru un imprumut in lei.
La sfarsitul anului trecut, ea a primit prin posta o scrisoare de la BCR prin care i se aducea la cunostinta ca poate solicita un credit de nevoi personale in lei. In urma cu cateva zile, ea a fost contactata telefonic de un ofiter de credit care o invita la una din sucursalele BCR pentru prezentarea produsului. Si UniCredit Tiriac a trecut la abordarea directa a clientilor din portofoliu, carora le ofera carduri de credit. "Abordarea de inceput de an a bancilor arata mai multa flexibilitate, e mult mai incurajatoare pentru creditare. Si nu e vorba numai de oferta unei singure banci sau de o promotie, trendul chiar avand consistenta", a declarat pentru Gandul Anca Bidian, directorul brokerului de credite Kiwi Finance. In plus, ofertele sunt sustinute si de un context favorabil in privinta costurilor banilor. Inca de la sfarsitul anului trecut, bancile au inceput sa ieftineasca imprumuturile, taind treptat pana la sase puncte procentuale din dobanzile la lei si 2-3 puncte procentuale din dobanzile la euro.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall