Vanzarile Dacia din Europa au crescut in 2009 cu 29,2%, iar cota de piata a ajuns la 1,6%

Data publicarii: 15-01-2010 | Auto

Vanzarile Dacia pe piata europeana (UE, Islanda, Norvegia si Elvetia) au crescut in 2009 cu 29,2%, la 237.912 milioane unitati, sustinute de primele de casare, iar cota de piata a avansat de la 1,3% in 2008 la 1,6%, arata datele publicate, vineri, de Asociatia Constructorilor Auto din Europa (ACEA).

In luna decembrie, vanzarile de Dacia au crescut cu 53,6% fata de aceeasi perioada a anului precedent, la 20.042 unitati. Cota de piata a crescut, de asemenea, cu 0,5 puncte procentuale, la 1,9%.

In Romania, vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 59,4% in 2009, la 115.979 unitati. In luna decembrie, scaderea a fost ceva mai temperata, de 40%, la 11.313 unitati.

Programele de prime de casare au limitat scaderea vanzarilor de autoturisme noi din Europa in anul 2009, declinul fiind de 1,6% fata de anul precedent.

Totusi, fata de 2008, piata europeana si-a incetinit scaderea. In 2008, vanzarile scazusera cu 7,8%, cel mai mare declin din 1993.

In total, in 2009, au fost inmatriculate 14,48 milioane autoturisme in cele 28 de tari incluse in statisticile ACEA: tarile Uniunii Europene, cu exceptia Ciprului si Maltei, alaturi de Islanda, Norvegia si Elvetia.

Fata de 2007, scaderea a fost de 9,5%, precizeaza ACEA.

Asociatia a indicat o crestere a vanzarilor in al doilea trimestru din 2009, "in principal datorita planurilor de sustinere, ce au incurajat inlocuirea autoturismelor vechi cu modele noi in mai multe piete importante".

In luna decembrie, vanzarile au avansat cu 16% fata de perioada similara din 2008, la 1,07 milioane autoturisme.

Inmatricularile au crescut in 2009 cu 23,2% in Germania, la 3,09 milioane, si cu 10,7% in Franta, la 2,05 milioane. Cele doua tari au fost printre primele care au introdus primele de casare, pentru sustinerea pietei.

Inmatricularile au scazut insa in Italia (-0,2% la 2,16 milioane), in Marea Britanie (-6,4% la 2,13 milioane) si in Spania (-17,9% la 1,16 milioane).

Printre constructori, cea mai buna evolutie a fost inregistrata de grupul german Volkswagen, ce si-a majorat cota de piata de la 20,7% in 2008 la 21,1%. Volkswagen a vandut 3,06 milioane autoturisme in 2009, in crestere cu 0,7% fata de anul precedent.

Vanzarile PSA Peugeot Citroen au ramas stabile, la 1,87 milioane unitati, insa cota de piata a crescut cu 0,2 puncte procentuale, la 12,9%. Vanzarile Renault au crescut cu 3,9%, la 1,34 milioane unitati, iar cota sa de piata a avansat cu 0,5 puncte procentuale, la 9,2%.

In ceea ce priveste constructorii americani, vanzarile Ford in Europa au avansat cu 2%, la 1,49 milioane autoturisme, iar cota de piata a crescut de la 9,9% la 10,3%. General Motors a inregistrat in schimb o scadere a vanzarilor cu 8,7%, la 1,28 milioane unitati, si un declin al cotei de piata de la 9,6% la 8,9%.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: