Asus: Ofertele operatorilor cu netbookuri gratis au succes nebun in afara. La noi nu exista
Data publicarii: 18-01-2010 | IT&CDupa o scadere de 40% a vanzarilor de laptopuri anul trecut, se prefigureaza crestere.
Asus Romania, divizia locala a producatorului taiwanez de laptopuri, aflat intre primii cinci pe piata locala ca livrari, se asteapta anul acesta la vanzari in crestere atat ale celor proprii, cat si la nivelul pietei. Pe segmentul telecom, care concureaza ca importanta cu cel de retail, compania are parteneriate importante cu operatorii, insa in comparatie cu Bulgaria, piata monitorizata tot de biroul de la Bucuresti, la noi lipsesc ofertele de internet cu dispozitive gratis care au "un succes nebun" in afara.
In primele trei luni ale anului trecut, Asus a reusit sa se pozitioneze pe primul loc pe piata locala de PC-uri datorita livrarilor de Eee PC-uri, minilaptopuri optimizate pentru accesul la internet. Minilaptopurile au reusit, de altfel, sa salveze piata anul trecut datorita preturilor mici care le-au facut accesibile chiar in vremuri de criza. In trimestrele doi si trei, Asus s-a mentinut intre primii cinci producatori, pe pozitiile 4, respectiv 2. Netbookurile se socotesc pe piata locala tot la laptopuri, segment pe care Asus a incheiat anul 2009 cu o cota de 22%, in crestere de la 17,1% in 2008.
Ca si valoare, in 2008 laptopurile aduceau 40% din veniturile companiei in Romania. Ponderea acestora a crescut, insa analiza anului 2009 nu a fost finalizata, astfel ca reprezentantii producatorului nu pot preciza ponderea exacta. Din totalul laptopurilor livrate pe piata, netbookurile au constituit 15%-20%. In vanzarile proprii, canalul telecom a ajuns la fel de important ca si cel de retail, potrivit lui Liviu Marica, Marketing Manager la Asus Romania. El a explicat ca acestea s-au pozitionat corect in piata locala anul trecut, iar parteneriatele cu operatorii telecom sunt foarte importante pentru companie.
"Punem telecomul pe aceeasi linie cu retailerii. Headquarterul are un deal direct cu Orange. Avem un parteneriat si cu Vodafone in Romania. Biroul din Romania se ocupa si de Bulgaria, iar acolo vanzarile prin telecom sunt foarte mari. In Bulgaria au fost oferte in care primeai netbook Asus gratuit cu abonament de internet pe trei ani, oferta care a avut evident un succes nebun. La noi nu exista astfel de oferte", a explicat Marica. Netbookurile au fost prezente in ofertele operatorilor locali, insa nu gratuit, ci cu subventii din partea acestora, in functie de tipul abonamentului cumparat.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut