Inlatura stresul la locul de munca: pauza de respirat si coltul de refugiu
Data publicarii: 28-01-2010 | HR/CarierePotrivit statisticilor Agentiei Europene de Protectia Sanatatii la Locul de Munca, 80 la suta dintre consultatiile date de medicii generalisti sunt motivate de simptome legate de stres. In plus, cifrele arata ca 25 la suta din morbiditatea cardiovasculara este atribuita stresului, iar mai mult de 60 la suta dintre accidentele de munca sunt cauzate tot de stres. De asemenea, 50-60 la suta din absenteismul la locul de munca este legat de stresul ocupational.
Specialistii in psihologie spun ca, din nefericire, stresul de la locul de munca este frecvent adus si in spatiul personal/familial, cu efecte negative asupra relatiei de cuplu, a calitatii si timpului acordat copiilor. Expertii au constatat ca printre cele mai dramatice consecinte pe care stresul le are asupra vietii de familie se numara divorturile, violenta domestica, tulburarile emotionale si de comportament ale copiilor. Mai mult, pe langa faptul ca stresul de la munca ne poate distruge viata persoanla, acesta isi pune amprenta si asupra sanatatii. Astfel, medicii spun ca sunt cazuri in care stresul cotidian poate genera tulburari de vedere, desi persoana respectiva nu are nevoie de ochelari. "Stresul ne poate face sa vedem incetosat, sa nu mai auzim bine", subliniaza dr. Mihnea Pastia, medic primar neurolog la Spitalul Clinic Colentina.
Tehnicile de respiratie - aliatul de incredere in momente tensionate
In plus, stresul poate declansa si hipertiroidia, una dintre disfunctiile principale ale glandei tiroide. Prof. univ. dr. Constantin Dumitrache, de la Institutul de Endocrinologie "C.I. Parhon", spune ca stresul poate duce la scaderea rapida in greutate, desi persoana respectiva mananca foarte mult. Mai mult, psihiatrii atentioneaza ca stresul poate declansa si depresii.
Pentru a diminua aceasta senzatie de agitatie si neliniste interioara, specialistii in psihologie recomanda sa ne facem ordine in viata. Astfel, la munca trebuie sa rezolvam intai problemele care nu suporta amanare si apoi restul. Mai mult, atunci cand simtim ca lucrurile au scapat de sub control este indicat sa facem o pauza de cel putin cinci minute, timp in care incercam sa nu ne gandim la problemele de la serviciu. Un alt lucru pe care putem sa il incercam sunt tehnicile de respiratie, care pot diminua starea de nervi, spun psihologii.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut