CSA: am solutionat favorabil 50% dintre reclamatiile inregistrate anul trecut
Data publicarii: 04-02-2010 | ActualitateComisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a anuntat ca a solutionat favorabil 50% din cele 6.225 de reclamatii inregistrate in cursul anului trecut, o parte din aceste reclamatii fiind solutionate nefavorabil deoarece nu intrau in competenta Comisiei.
Comunicatul transmis de CSA vine ca reactie la informatiile aparute in presa cu privire la asigurarea obligatorie de raspundere civila auto (RCA), precum si la acuzele aduse de Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI).
Asociatiei service-urilor auto a anuntat miercuri ca va organiza luni un miting de protest intre orele 11 si 12 in fata sediului central al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), acuzand cresterea "nejustificata a tarifelor RCA".
Ulterior, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a precizat intr-un comunicat ca nu are competenta legala de a interveni in litigiile comerciale aparute intre societatile de service si societatile de asigurare, rolul CSA fiind acela "de a pune in aplicare legislatia din domeniul asigurarilor impartial, cu onestitate si promptitudine, de a proteja, in temeiul legii, consumatorii de produse de asigurari".
In ce priveste solutionarea nefavorabila a petitiilor primite, CSA a precizat ca rezolvarea acestora nu intra in competenta sa. Astfel, petitionarii au fost indrumati catre autoritatile care au competente legale pentru solutionarea cazurilor respective, referitoare la situatii cum ar fi derularea defectuoasa a contractelor de leasing ori sesizari cu privire la calitatea reparatiilor efectuate in unitatile de service auto.
CSA a amintit ca au fost situatii cand a sanctionat anumite societati de asigurare prin interzicerea temporara a exercitarii activitatii de practicare a asigurarii RCA atunci cand a constatat nereguli.
De asemenea, Comisia face apel catre societatile de asigurare si reprezentantii ASSAI sa gaseasca impreuna solutii concrete pentru rezolvarea "conflictului" creat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday