CSA: am solutionat favorabil 50% dintre reclamatiile inregistrate anul trecut
Data publicarii: 04-02-2010 | ActualitateComisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a anuntat ca a solutionat favorabil 50% din cele 6.225 de reclamatii inregistrate in cursul anului trecut, o parte din aceste reclamatii fiind solutionate nefavorabil deoarece nu intrau in competenta Comisiei.
Comunicatul transmis de CSA vine ca reactie la informatiile aparute in presa cu privire la asigurarea obligatorie de raspundere civila auto (RCA), precum si la acuzele aduse de Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI).
Asociatiei service-urilor auto a anuntat miercuri ca va organiza luni un miting de protest intre orele 11 si 12 in fata sediului central al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), acuzand cresterea "nejustificata a tarifelor RCA".
Ulterior, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a precizat intr-un comunicat ca nu are competenta legala de a interveni in litigiile comerciale aparute intre societatile de service si societatile de asigurare, rolul CSA fiind acela "de a pune in aplicare legislatia din domeniul asigurarilor impartial, cu onestitate si promptitudine, de a proteja, in temeiul legii, consumatorii de produse de asigurari".
In ce priveste solutionarea nefavorabila a petitiilor primite, CSA a precizat ca rezolvarea acestora nu intra in competenta sa. Astfel, petitionarii au fost indrumati catre autoritatile care au competente legale pentru solutionarea cazurilor respective, referitoare la situatii cum ar fi derularea defectuoasa a contractelor de leasing ori sesizari cu privire la calitatea reparatiilor efectuate in unitatile de service auto.
CSA a amintit ca au fost situatii cand a sanctionat anumite societati de asigurare prin interzicerea temporara a exercitarii activitatii de practicare a asigurarii RCA atunci cand a constatat nereguli.
De asemenea, Comisia face apel catre societatile de asigurare si reprezentantii ASSAI sa gaseasca impreuna solutii concrete pentru rezolvarea "conflictului" creat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut