Cehii raman cei mai mari bautori de bere din lume, in ciuda crizei
Data publicarii: 07-02-2010 | LifestyleDe generatii, cehii adora berea si consuma mai mult din aceasta bautura decat orice alta natiune a lumii, iar criza economica nu a avut nicio influenta in acest domeniu, relateaza AFP.
Rezultatele precise ale consumului pe 2009 nu vor fi dezvaluite decat cel mai devreme la sfarsitul lunii februarie, dar este clar de acum ca cehii pastreaza primul loc pe podium, potrivit lui Jan Vesley, seful Asociatiei cehe a berarilor.
"Suntem in continuare liderii mondiali in privinta consumului pe cap de locuitor", a asigurat el, in pofida unei scaderi asteptate de circa 7% a consumului intre 2008 si 2009. In 2008, cehii au consumat 155 litri de bere pe cap de locuitor.
"Suntem oricum in fata Irlandei, care are 133 de litri pe cap de locuitor in 2008 si care oricum va inregistra de asemenea o scadere. In pofida unei situatii economice dificile, oamenii de aici nu vor renunta la pasiunea lor de lunga durata, spre deosebire de oamenii din tari in care traditia berii nu este atat de puternica", a subliniat el.
Singura schimbare de notat este ca numarul strainilor care vin la Praga in cautarea berii locale a scazut, din cauza crizei iar cehii opteaza in mai mare masura pentru berea la sticla, mai ieftina decat cea la halba.
Scaderea asteptata a consumului a fost partial provocata de scaderea cu circa 10% a numarului turistilor straini veniti in Cehia in 2009.
Principalul producator de bere ceh, Plzensky Prazdroj, a constatat o scadere de 4,5% a vanzarilor sale pe plan national intre 2008 si 2009, iar vanzarile pentru Budejovicky Budvar, al treilea producator de bere, au scazut cu 4,9% in 2009.
Un responsabil din domeniu a reamintit ca cehii consuma de acum mai multa bere la sticla, acasa. "Preturile din restaurante au inceput sa creasca, ceea ce se reflecta in consum", a explicat el. Vesely impartaseste aceasta opinie. Avand in vedere ca pretul unei beri la halba in restaurant corespunde pretului a doua beri la sticla cumparate de la magazin, oamenii "cumpara aceeasi calitate, la un pret mai mic".
Aceasta tendinta a determinat Budejovicky Budvar sa scoata pe piata marci mai ieftine, pentru a-i multumi pe consumatorii mai economi, dar nu au renuntat la marcile-vedeta.
Marca ceha a berii a fost afectata si de decizia Parlamentului de a creste de la inceputul lui 2010 taxa pe bere in cadrul masurilor adoptate pentru reducerea deficitului bugetar.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall