Generali: Frecventa daunelor in Romania a ajuns de doua ori mai mare decat in alte tari europene
Data publicarii: 07-02-2010 | ActualitateFrecventa daunelor in Romania a ajuns de doua ori mai mare decat in alte tari europene, acesta fiind unul dintre motivele cresterii tarifelor RCA, la care se adauga triplarea despagubirilor platite anual de asiguratori, a spus directorul de asigurari generale al Generali Asigurarari.
Declaratia a fost facuta ca reactie la acuzatiile aduse asiguratorilor de catre Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), cu privire la cresterea "nejustificata a tarifelor RCA".
"Tarifele RCA nu s-au majorat ca urmare a unui 'moft' al societatilor de asigurare, ci din motive obiective precum frecventa daunelor in Romania - de doua ori mai mare decat in alte tari europene -, valoarea despagubirilor platite de asiguratori, care se tripleaza de la an la an, cresterea limitelor maxime de despagubire pentru vatamari corporale si daune morale", a mentionat directorul de asigurari generale al Generali Asigurari, Adrian Marin.
El a adaugat ca, inca din 2007, asigurarea obligatorie auto (RCA) acopera evenimente produse in majoritatea tarilor europene unde limitele de despagubire sunt foarte mari, ajungand la 100 milioane euro sau chiar nelimitate pentru daune morale in tari precum Franta, Finlanda, Marea Britanie, Belgia sau Irlanda.
Marin a explicat ca astfel de daune sunt produse inclusiv de soferii romani care se deplaseaza in strainatate.
ASSAI si asiguratorii se acuza reciproc pentru cresterea tarifelor RCA, iar luni asociatia service-urilor auto va organiza un miting de protest intre orele 11 si 12 in fata sediului central al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).
ASSAI sustine ca firmele de asigurari scumpesc politele RCA in fiecare an si "nu garanteaza calitatea serviciilor", considerand ca este un abuz "cu complicitatea CSA prin reglementari si legi permisive".
In acelasi timp, CSA acuza service-urile auto ca au contribuit la majorarea tarifelor RCA, prin "adaosurile comerciale enorme, ce pot ajunge la 200-300%, practicate de catre unele service-uri auto", bazandu-se pe declaratiile asiguratorilor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall