Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti si-a inceput activitatea si vrea afaceri de 110 mil. euro

Data publicarii: 11-02-2010 | Afaceri

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, societate care a fost infiintata prin fuziunea Aeroportului Otopeni cu Aeroportul Baneasa, si-a inceput joi oficial activitatea, estimand ca va procesa 75% din intreg traficul aerian al Romaniei si o cifra de afaceri de 110 mil. euro, a anuntat joi MTI.

De asemenea, estimarile arata ca, in 2010, peste 7 milioane de pasageri vor beneficia de serviciile unuia dintre cele doua aeroporturi.

"Noua companie va armoniza si coordona proiectele de dezvoltare si modernizare ale celor doua aeroporturi pentru a raspunde eficient strategiilor pe termen mediu si lung in domeniul aeronautic. Una dintre prioritatile noii companii este sa asigure un inalt nivel al serviciilor, astfel incat, cele doua platforme, de la Otopeni si din Baneasa, sa devina repere in domeniul aeroportuar", se arata in comunicatul trimis joi de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI).

In prezent, Aeroportul Henri Coanda deruleaza faza a III-a a obiectivului de investitii "Dezvoltarea si modernizarea AIBO", la finalizarea careia se va asigura cresterea capacitatii totale de prelucrare la 4.500 de pasageri pe ora de varf, la standarde Schengen.

In cadrul "Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Henri Coanda", program de investitii pe termen mediu si lung, este prevazuta, printre altele, realizarea unui nou terminal de pasageri modular.

Managementul si operarea comuna a aeroporturilor ce deservesc aceeasi zona este solutia utilizata in multe capitale din Europa si America de Nord. Printre acestea se numara Paris, cu Aeroports de Paris, formata din aeroporturile Orly, Roissy-Charles de Gaulle, Le Bourget, cat si alte 10 terenuri de aeronautica civila aflate pe o raza de 50 km in jurul Parisului. alte exemple sunt Londra, cu British Airports Association (BBA), care cuprinde, printre altele, aeroporturile Heathrow, London Gatwick si London Stansted; Washington, cu Metropolitan Washington Airports Autority, care opereaza aeroporturile National Airport, Dulles si Baltimore Washington International; New York, cu Port Autority of New York and New Jersey care cuprinde, pe langa facilitati maritime, aeroporturile John F.Kennedy International, Newark International, La Guardia, Teterboro si Downtown Manhattan Heliport; Montreal, cu Aeroports de Montreal, care opereaza si dezvolta aeroporturile internationale Dorval si Mirabel.

Guvernul a aprobat in octombrie fuziunea aeroporturilor Otopeni si Baneasa, pentru infiintarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), care va avea un capital social de 143.772.150 lei, si va fi administrata de un consiliu format din 7 administratori , care vor fi alesi pe o perioada de patru ani. Ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, declara in 16 noiembrie 2009 ca directorul general al Aeroportului Otopeni, Tudor Jidav, ar putea fi desemnat presedinte si director general al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.

NewsIn