Concurenta va acorda o atentie sporita firmelor dominante din farmaceutic si telecomunicatii
Data publicarii: 16-02-2010 | ActualitateConsiliul Concurentei (CC) va acorda o atentie sporita societatilor aflate in pozitie dominanta, din domeniile farmaceutic si telecomunicatii, precum distribuitorii de medicamente si companiile Orange, Vodafone, Romtelecom, a declarat presedintele CC, Bogdan Chiritoiu.
"Pentru cele trei companii din telecomunicatii, Orange, Vodafone si Romtelecom, au fost deschise investigatii de posibila incalcare a legii, dar si de concentrare economica", a precizat Bogdan Chiritoiu.
In ceea ce priveste distribuitorii mari de medicamente, Chiritoiu a afirmat ca autoritatea de concurenta analizeaza posibile incalcari ale legii, CC fiind atenta ca acestia sa nu blocheze accesul companiilor mici pe piata.
Potrivit presedintelui Concurentei, printre companiile investigate se numarar Bayer SRL (societate romaneasca membra a grupului Bayer, importator direct in Romania al produselor Bayer Consumer Care), precum si Baxter AG (societate din grupul Baxter Elvetia, specializat in tratamenul unor boli complexe cum ar fi hemofilia, afectiuni imunologice, afectiuni ale rinichilor, boli infectioase, traume).
Companiile vor fi monitorizate atent in cadrul actiunilor lor, spun reprezentantii CC.
Pozitia dominanta este situatia in care un agent economic detine o cota de piata semnificativa si este capabil sa se comporte, intr-o masura apreciabila, independent fata de concurentii si clientii sai de pe piata. In aceste conditii, agentului economic ii revin obligatii sporite astfel incat sa nu creeze dezavantaje de natura concurentiala care sa aiba ca obiect sau ca efect afectarea activitatii furnizorilor sau clientilor acesteia ori prejudicierea consumatorilor.
"Detinerea unei pozitii dominante pe piata romaneasca nu este, in sine, interzisa, agentii economici intrand sub incidenta legii numai daca abuzeaza de aceasta pozitie prin recurgerea la fapte anticoncurentiale. Societatile aflate intr-o astfel de pozitie, indiferent de pietele pe care isi desfasoara activitatea, trebuie sa se evalueze singure, in mod constant, daca respecta sau nu prevederile cuprinse in legislatia concurentei. Acestea sunt libere sa isi stabileasca strategia comerciala fara a aplica insa, in relatiile cu partenerii comerciali, conditii inegale pentru prestatii echivalente", a declarat presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.
Potrivit comunicatului, Consiliul Concurentei va acorda o atentie deosebita domeniilor sensibile, farmaceutic, telecomunicatii etc, in care orice comportament anticoncurential poate avea consecinte grave asupra consumatorilor si va interveni prompt pentru a sanctiona orice comportament unilateral care poate restrange concurenta.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut