ING Asigurari de Viata si-a sporit anul trecut profitul brut de 2,4 ori, la 92 milioane lei
Data publicarii: 17-02-2010 | Finante-BanciING Asigurari de Viata a inregistrat anul trecut un profit brut de 92,07 milioane lei, de 2,4 ori mai mare decat in 2008, in timp ce volumul primelor brute subscrise a scazut cu 5,4%, pana la 527,1 milioane lei, a anuntat compania.
In 2008, ING Asigurari de Viata inregistrase un profit brut de 38,25 milioane lei si un volum de prime brute subscrise de 557,5 milioane lei.
Compania precizeaza ca la volumul de prime brute subscrise de 557,5 milioane lei, in 2008 s-au adaugat 110,7 milioane lei provenite din schimbarea metodei contabile de recunoastere a veniturilor din prime traditionale.
"La ING, proportia clientilor care s-au reintors anul trecut in companie, incheind un contract nou, dupa ce in trecut au fost nevoiti sa renunte la asigurare, a reprezentat circa 10% din volumul total de polite noi incheiate in 2009. Ma astept ca si in perioada urmatoare aceasta tendinta sa se pastreze si, odata ce economia va incepe sa isi revina, sa devina tot mai vizibila", a declarat directorul general al ING Asigurari de Viata, Cornelia Coman.
Pe segmentul asigurarilor de viata, valoarea activelor financiare in administrare a depasit 1,79 miliarde lei la sfarsitul anului trecut, in crestere cu 18,8% fata de anul precedent.
In totalul politelor subscrise inregistrate de ING anul trecut, asigurarile de tip traditional detin o pondere de 78%, in crestere de la 65% in 2008.
In acelasi timp, valoarea beneficiilor platite anul trecut de ING pentru evenimente asigurate si contracte ajunse la maturitate a fost de 52,96 milioane lei, cu peste 7% mai ridicata fata de anul precedent.
Potrivit datelor companiei, numarul total de contracte reziliate si rascumparate in intervalul octombrie-decembrie a scazut cu 26% fata de primele trei luni ale anului trecut, cu 21% fata de trimestrul al doilea si respectiv cu 4% fata de trimestrul al treilea.
In acelasi timp, prima medie anuala alocata de clientii care au incheiat in 2009 o polita de viata la ING a fost de 1.251 lei (in crestere cu 3% fata de anul precedent).
In portofoliul de contracte subscrise anul trecut de ING Asigurari de Viata, planurile financiare pentru copii au fost cele mai solicitate produse, cu o pondere de circa 29% (cu 4% mai mare ca in 2008), se mai arata in comunicat.
Categoria de produse pentru copii este urmata de asigurarile de viata mixte (care combina componenta de protectie cu cea de economisire pe termen lung), cu o cota de 27% din portofoliul de contracte incheiate in 2009 si de planurile de protectie, cu 23%.
Preferinta clientilor pentru produsele unit linked s-a mentinut in 2009 la aproximativ acelasi nivel ca in 2008, "aceasta categorie a produselor de investitie cumuland 12% din portofoliul de asigurari incheiate anul trecut la ING", a mai anuntat compania.
Marja de solvabilitate disponibila a ING Asigurari de Viata este cu 173% mai mare decat nivelul minim cerut de lege, iar nivelul de lichiditate cu 500% mai mare decat nivelul minim cerut, se mai arata in comunicat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall