Piata de publicitate va inregistra o crestere de 5%-10% in a doua parte a acestui an
Data publicarii: 23-02-2010 | MediaAgentiile de publicitate vad in inceputul anului "in forta" semnalul schimbarii in bine a pietei de creatie autohtone, dupa un an in care bugetele de productie au scazut drastic. "Toate brandurile sunt extrem de active", spune Roxana Dumitru, Managing Director Leo Burnett. Manuela Necula, CEO Ogilvy Group, declara la randul sau ca luna ianuarie a demarat intr-un ritm extrem de alert, fiind in lucru deja cateva campanii de anvergura.
La jumatatea anului trecut, oamenii de creatie din industria de publicitate descriau piata ca fiind mai mult decat "albastra", cu presiuni pe preturi si volume de munca in crestere fata de 2008, pentru ca s-a muncit mai mult pentru pitch-uri decat pe proiecte reale. Anul 2010 aduce o schimbare in peisajul agentiilor de creatie.
Manuela Necula, CEO Ogilvy Group, declara ca luna ianuarie a demarat intr-un ritm extrem de alert. "Am lansat in piata cateva campanii integrate de anvergura, avem in pregatire altele ce urmeaza a fi lansate in foarte scurt timp, suntem prezenti in licitatii in desfasurare", puncteaza Manuela Necula.
De asemenea, Roxana Dumitru, Managing Director al Leo Burnett, spune ca a inceput anul in forta, cu toate brandurile extrem de active si cu foarte multe proiecte in desfasurare. Roxana Dumitru se asteapta ca anul acesta sa fie vizibile foarte multe proiecte deosebit de interesante. In 2009, Leo Burnett&Target a incheiat anul cu o cifra de afaceri mai mare cu 2% fata de anul precedent, in conditiile unei scaderi abrupte a pietei pe acest segment, precizeaza Roxana Dumitru. Potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finante, in 2008 Leo Burnett&Target inregistra o cifra de afaceri echivalentul a 16,2 mil. euro, la un curs mediu de 3,68 lei. In privinta profitabilitatii, in 2008 compania puncta putin peste 60.000 de euro, iar Bogdan Naumovici, Creative Director la 23 Communication Ideas, parte a grupului Leo Burnett, anunta recent ca profitul a crescut in 2009 de sase ori. In cazul Ogilvy Group Romania, care face parte din grupul WPP, listat la Bursa din New York, datele financiare sunt raportate periodic numai de catre compania-mama.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut