CE va lansa pe 5 martie o campanie pentru eliminarea diferentelor salariale dintre femei si barbati
Data publicarii: 23-02-2010 | HR/CariereComisia Europeana va lansa o campanie pentru eliminarea diferentelor intre salariile femeilor din barbatilor din Uniunea Europeana, dupa ce mai mult de opt din zece cetateni europeni au sustinut ca ar trebui luate urgent masuri pentru contracarea acestor discrepante, a anuntat CE.
In acest context, CE va lansa pe 5 martie, pentru al doilea an consecutiv, la Bruxelles, campania privind diferenta de remunerare dintre barbati si femei, din dorinta de a gasi posibile solutii pentru eliminarea diferentei.
In aceeasi zi urmeaza sa fie publicat noul Eurobarometru privind "Egalitatea intre femei si barbati in UE in 2009" in cele 27 de state membre ale UE.
Pe fondul scaderii economice actuale, egalitatea intre femei si barbati are un rol esential in sustinerea competitivitatii, revenirii economice si cresterii, iar 2010 este anul in care urmeaza sa fie determinata strategia UE 2020 (care va inlocui strategia Lisabona), in cadrul careia diferenta de remunerare intre femei si barbati trebuie sa ramana o actiune prioritara, sustine Comisia.
Diferenta de remunerare intre femei si barbati reprezinta diferenta dintre salariul barbatilor si cel al femeilor (calculata in baza castigurilor orare brute realizate pe ansamblul economiei).
"Principiul platii egale pentru munca egala este un drept fundamental al tuturor cetatenilor UE, fiind unul dintre principiile de baza ale Uniunii Europene, care dateaza inca din 1957 (Tratatul de la Roma). In prezent, se constata diferente notabile de remunerare intre femei si barbati la nivelul economiei UE, in intervale de peste 20 la suta in state membre ca Estonia, Austria, Slovacia si Olanda, iar pana la mai putin de 10% in Italia, Polonia sau Malta", se mai arata in comunicatul CE.
Inegalitatea de salarizare dintre femei si barbati are la baza diverse motive, printre care si ca munca femeilor este inca adesea privita ca mai putin valoroasa decat munca pe care o presteaza barbatii.
Potrivit CE, stereotipurile legate de sexe le limiteaza atat femeilor, cat si barbatilor posibilitatea de a-si alege studiile si profesia, ceea ce duce la crearea unei piete a muncii segregate pe baza sexului, unde ocupatiile dominate de femei sunt subevaluate fata de ocupatiile dominate de barbati. In plus, femeile care au copii urmaresc un orar de lucru mai scurt si mai flexibil pentru a se ocupa si de ingrijirea acestora.
In afara discriminarii directe in cadrul aceluiasi loc de munca, existenta diferentei de remunerare intre femei si barbati se explica in parte si prin cariere mai scurte si intrerupte, in ocupatii si sectoare situate pe o scara valorica mai joasa.
Micile diferente de remunerare orara, multiplicate de multe ori, se concretizeaza in castiguri pe viata mai mici, asadar pensii mai mici, care expun femeile unui risc de saracie mai mare, se mai precizeaza in documentul Comisiei.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut