Concurenta investigheaza piata lucrarilor de constructii de drumuri si autostrazi din Romania
Data publicarii: 26-02-2010 | ActualitateConsiliul Concurentei (CC) a anuntat ca a declansat "o investigatie utila" de cunoastere a pietei lucrarilor de constructii de drumuri si autostrazi si a principalilor factori care influenteaza concurenta in acest sector.
"Avand in vedere ca drumurile sunt administrate de autoritatile centrale sau locale si lucrarile de constructii ale acestora se atribuie prin licitatii publice, ancheta sectoriala va analiza structura pietei si mecanismele de functionare ale acesteia atat din perspectiva organizarii licitatiilor publice, cat si a participarii agentilor economici la acestea", se arata in comunicatul CC.
Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, a declarat ca piata lucrarilor de constructii de drumuri si autostrazi prezinta o importanta deosebita pentru economia nationala, beneficiind de sume considerabile alocate de la bugetul statului si din fonduri europene. "In acest context, ne-am propus sa facem o cercetare mai amanuntita pentru a stabili exact cum functioneaza aceasta piata, atat din punct de vedere al agentilor economici participanti la licitatiile publice, cat si din cel al autoritatilor contractante. De asemenea, scopul nostru este sa identificam si sa corectam eventualele practici de natura anticoncurentiala de pe aceasta piata", a precizat Chiritoiu.
Potrivit Consiliului Concurentei, piata constructiilor de drumuri si autostrazi este caracterizata printr-un grad mare de dispersie, existand un numar foarte mare de societati, atat nationale, cat si internationale si ca urmare, situatia lucrarilor de constructii de drumuri si autostrazi fiind foarte dificil de monitorizat.
"Atribuirea lucrarilor aferente acestei piete se face, de regula, prin licitatie publica, organizata de autoritatile publice, locale si centrale, beneficiare ale acestor lucrari. Datorita complexitatii si volumului lucrarilor, asocierile intre ofertanti sunt frecvente. Natura si mecanismele de functionare ale acestor asocieri reprezinta unul dintre aspectele ce vor fi analizate in cadrul anchetei sectoriale", se arata in comunicat.
Consiliul Concurentei precizeaza ca in cadrul investigatiei pentru cunoasterea pietei, autoritatea poate solicita informatii, documente sau declaratii tuturor actorilor implicati.
Astfel, Autoritatea precizeaza ca investigatiile sunt utile pentru cunoasterea pietei si reprezinta, pe langa radiografii ale sectoarelor analizate, instrumente esentiale in activitatea oricarei autoritati de concurenta, scopul acestor studii sectoriale fiind obtinerea de informatii privind modul de functionare a unei anumite piete, precum si identificarea masurilor potrivite pentru a rezolva problemele de concurenta din domeniul analizat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut