Groupama lanseaza o asigurare a locuintei ce permite clientilor sa isi aleaga riscurile acoperite

Data publicarii: 04-03-2010 | Afaceri

Subsidiara din Romania a grupului francez de asigurari Groupama, al treilea jucator de pe piata romaneasca, a lansat joi o asigurare a locuintei cu extra acoperiri, ce permite clientilor sa aleaga intre mai multe tipuri de riscuri asigurate.

Astfel, noul produs, denumit "Asigurarea locuintei cu extra acoperiri", permite clientilor sa aleaga, ca tipuri de riscuri asigurate, protectia bunurilor, prejudicii provocate tertilor, protectia juridica, protectia persoanelor sau protectia vacantei.

"Produsul este disponibil in mai multe variante comerciale, in functie de nevoile segmentelor vizate (Eco, Medium; Premium). Astfel, clientii isi pot asigura constructiile, dar si obiectele de valoare, bunurile, materialele de agrement, vacantele sau obiectele scolare ale elevilor", au precizat reprezentantii companiei.

Sistemul de tarifare tine seama de suma asigurata, optiunile alese, zona geografica, fransiza sau structura familiei.

Groupama a preluat in 2007 si 2008 Asiban, BT Asigurari si subsidiara din Romania a OTP Garancia, pe care a inceput sa le fuzioneze intr-o singura structura, Groupama Asigurari.

Pentru 2009, Groupama a raportat afaceri mai mici cu 10,9% in Romania, la 209 milioane euro, punand evolutia pe seama contextului economic dificil in conditiile crizei. Grupul a precizat ca, "intr-un context de criza economica", activitatea de asigurare de bunuri a scazut anul trecut cu 7,9%.

"Aceasta evolutie implica in special segmentul auto, pe o piata mult mai putin matura decat cea occidentala, ce a inregistrat o scadere a vanzarilor de autovehicule noi cu 63% pana la finalul lui noiembrie 2009", argumenteaza Groupama.

Grupul francez a precizat ca subsidiara romaneasca "a demarat masuri de redresare tehnica a portofoliului".

Recent, Groupama Asigurari si-a majorat capitalul social cu 59,3 milioane lei (echivalentul a 14 milioane euro), pana la 1,1 miliarde lei, prin aport in numerar din partea actionarului majoritar francez. Principalii concurenti din Romania ai grupului francez sunt austriecii de la VIG si grupul german Allianz.

La nivelul grupului, Groupama a afisat pentru 2009 un profit net de 660 milioane euro, in crestere cu 142% fata de 2008, pe fondul cresterii cifrei de afaceri consolidate cu 7,6%, la 14,5 miliarde euro.

NewsIn