Ai probleme cu banca? Du-te la un mediator. Ti-ar putea scadea rata
Data publicarii: 17-03-2010 | Finante-BanciConflictul cu o institutie bancara nu trebuie sa ajunga intotdeauna in instanta pentru a primi o solutionare. O disputa intre un client si o banca se poate rezolva pe cale amiabila daca partile apeleaza la un mediator bancar.
Medierea este o procedura care permite prevenirea si rezolvarea certurilor, disputelor, conflictelor si litigiilor cu rapiditate, utilizand ajutorul profesionistilor pregatiti si specializati care, pastrandu-si neutralitatea, ajuta pe cei in cauza sa reuseasca incheierea unui acord avantajos, conform deciziei partilor.
Asa isi descrie activitatea Uniunea Mediatorilor Bancari din Romania, institutie care isi propune sa inlocuieasca utilizarea procedurilor de litigiu cu medierea, o metoda alternativa considerata mai eficienta, ce nu implica instanta in solutionarea cauzelor.
Cum functioneaza medierea
"Medierea presupune gasirea unei solutii care sa multumeasca ambele parti. Procesul de mediere porneste in urma unei solicitari. La inceput, se organizeaza intalniri separate cu partile implicate, iar mai apoi o intalnire sau mai multe impreuna. Mediatorul incearca sa convinga partile sa cedeze cate putin din pretentii.
Spre exemplu, e in interesul bancii sa reesaloneze un credit restant, si in interesul clientului sa isi pastreze casa sau masina si sa nu ajunga in executare silita. Dupa ce se stabileste o solutie preliminara, clientul se consulta cu familia, preietenii sau avocatul, iar reprezentantul bancii cu superiorul.
Daca ambele parti cad de acord, se redacteaza un act adtional (numit contract de mediere) la contractul de credit/leasing fara a mai fi nevoie de interventia unui notar", a declarat pentru Money.ro Constantin Asofronie, vicepresedintele Uniunii Mediatorilor Bancari din Romania.
Integral in Money.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut