Ai probleme cu banca? Du-te la un mediator. Ti-ar putea scadea rata

Data publicarii: 17-03-2010 | Finante-Banci

Conflictul cu o institutie bancara nu trebuie sa ajunga intotdeauna in instanta pentru a primi o solutionare. O disputa intre un client si o banca se poate rezolva pe cale amiabila daca partile apeleaza la un mediator bancar.

Medierea este o procedura care permite prevenirea si rezolvarea certurilor, disputelor, conflictelor si litigiilor cu rapiditate, utilizand ajutorul profesionistilor pregatiti si specializati care, pastrandu-si neutralitatea, ajuta pe cei in cauza sa reuseasca incheierea unui acord avantajos, conform deciziei partilor.

Asa isi descrie activitatea Uniunea Mediatorilor Bancari din Romania, institutie care isi propune sa inlocuieasca utilizarea procedurilor de litigiu cu medierea, o metoda alternativa considerata mai eficienta, ce nu implica instanta in solutionarea cauzelor.

Cum functioneaza medierea

"Medierea presupune gasirea unei solutii care sa multumeasca ambele parti. Procesul de mediere porneste in urma unei solicitari. La inceput, se organizeaza intalniri separate cu partile implicate, iar mai apoi o intalnire sau mai multe impreuna. Mediatorul incearca sa convinga partile sa cedeze cate putin din pretentii.

Spre exemplu, e in interesul bancii sa reesaloneze un credit restant, si in interesul clientului sa isi pastreze casa sau masina si sa nu ajunga in executare silita. Dupa ce se stabileste o solutie preliminara, clientul se consulta cu familia, preietenii sau avocatul, iar reprezentantul bancii cu superiorul.

Daca ambele parti cad de acord, se redacteaza un act adtional (numit contract de mediere) la contractul de credit/leasing fara a mai fi nevoie de interventia unui notar", a declarat pentru Money.ro Constantin Asofronie, vicepresedintele Uniunii Mediatorilor Bancari din Romania.

Integral in Money.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: