AMCC: Creditele neperformante se vand la cel mult 9% din valoare, iar creantele din telecom la 12%
Data publicarii: 26-03-2010 | Finante-BanciBancile au acceptat in negocierile cu companiile de colectare a creantelor comerciale sa recupereze intre 7 si 9% din datoriile clientilor rau platnici, in timp ce firmele de telecomunicatii vand creante cu circa 12% din valoare, a declarat presedintele AMCC, Cristian Ionescu.
"Bancile au vandut masiv din creditele neperformante si si-au externalizat activele imobiliare, deschizand alte entitati comerciale pentr a-si ascunde creditele neperformante", a explicat presedintele Asociatiei de Management al Creantelor Comerciale (AMCC).
"Creditele neperformante ale bancilor se vand in prezent cu 7-9% din valoare, fata de 20-25% in anii anteriori. Este nivelul minim acceptat de entitatile bancare, care au decis sa intre in asteptare pana la o crestere a pietei imobiliare sau sa vanda pe ascuns, pentru a nu prabusi si mai mult piata", a completat el.
In schimb, pe segmentul telecom pretul nu a cobarat sub 12% din valoarea datoriei de recuperat, a precizat Ionescu, adaugand ca, in prezent, creditele neperformante ale bancilor si facturile neplatite catre firmele din domeniul telecom reprezinta aproape 100% din totalul pietei creantelor comerciale.
Cheltuielile pentru recuperarea unui leu din totalul creantei "au crescut in 2010 cu 10-15%, in conditiile in care randamentul recuperarii datoriilor a scazut la 20-25%".
"Foarte multe companii au pierdut, pentru ca si-au calculat randamente pentru recuperarea creantelor mai mari de 25% si nu au luat in calcul cresterea cheltuielilor cauzate de timpul pentru recuperarea acestora si de nevoia de crestere a numarului de salariati. Profitul unei companii se poate situa in acest an undeva intre 10% si 15%", a mai spus Ionescu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut