Demisii pe Facebook: E mai usor sa iti anunti decizia pe o retea sociala

Data publicarii: 31-03-2010 | HR/Cariere

Mihai Marcu, fost director de dezvoltare pentru Romania, Bulgaria si Moldova in cadrul producatorului de memorii Kingston, si-a publicat pe profilul retelei de socializare Facebook informatii care aratau ca in luna februarie a parasit compania. Kingston nu anuntase anterior schimbarea managerului, iar anuntul de pe Facebook a fost prima sursa care arata schimbarea in cariera managerului.

Cateva zile mai tarziu, Dan Bulucea, directorul de marketing si business al filialei locale a Microsoft, anunta pe pagina de Facebook a companiei ca urmeaza sa isi inceteze activitatea in cadrul companiei. "Dupa aproape 12 ani de Microsoft, dupa multe joburi atat de diverse, de la sales la marketing, de la promovat tehnologie la business management, de la roluri locale la cele regionale traite pe alte meleaguri, schimbarea mi-a intrat in sange, dorinta de-a face totdeauna ceva nou care ma face mai bun. E vremea schimbarii si, de data asta, am hotarat sa ma uit in afara companiei. De la sfarsitul lunii aprilie voi indrazni sa caut o noua cale, bucuros si nerabdator sa vad ce-mi poate oferi!", scria Dan Bulucea pe pagina de Facebook a Microsoft. Pe contul personal de Facebook, Bulucea nu a facut niciun anunt privind demisia de la Microsoft. De asemenea, potrivit bloggerului Tiberiu Lovin, publicatia locala "Foaia Transilvana" a anuntat pe site-ul de micro-blogging Twitter ca s-a decis renuntarea la editia tiparita a publicatiei.

Nu vom asista la un fenomen al anunturilor in social media

Cristian Manafu, consultant in social media, spune ca este mai usor sa iti anunti astfel de decizii pe retele de socializare, care sunt mai personale.

"Cred ca cele doua retele (Facebook si Twitter) au fost folosite pentru ca sunt si cele mai personale. E mai usor sa iti anunti prietenii in acest fel si in acelasi timp functioneaza ca un fel de relief, o usurare, eliberare inainte de a merge mai departe. Ceea ce mi se pare un aspect important de stiut este daca si colegii lor au aflat de aceasta schimbare tot de pe retelele sociale. As inclina sa cred ca nu", a explicat Cristian Manafu.

Mai mult, Manafu spune ca nu ar trebui ca astfel de anunturi sa devina un trend pe site-urile retelelor de socializare, intrucat miscarile la nivel inalt intr-o companie se calculeaza in prealabil, iar anunturile sunt facute dupa obtinerea aprobarilor. "In ciuda acestor exemple, nu cred ca va fi un fenomen, deoarece plecarile la nivel inalt sau inchiderile de publicatii, precum acest ziar (renuntarea la editia tiparita a publicatiei "Foaia Transilvana", insa continuarea mentinerii online a ziarului - n.r.), sunt calculate cu mult timp inainte si au reguli bine stabilite. Nu sunt lucruri care pot fi lasate la voia intamplarii, si foarte putin probabil sa fi fost actiuni spontane.

Probabil anunturile au fost facute atunci cand s-au obtinut toate aprobarile sau cand lucrurile au fost lamurite intern", comenteaza Cristina Manafu decizia managerilor de a face anunturi importante pe Facebook sau pe Twitter.

Integral in Financiarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: