Top 10 advertiseri TV: bugete mai mari cu 18,8% in doua luni
Data publicarii: 31-03-2010 | MediaBugetele primilor 10 advertiseri pe TV au crescut in primele doua luni ale acestui an cu 18,8% fata de perioada similara a anului trecut, pana la 368,4 milioane de euro. Fata de ianuarie-februarie 2008, top 10 investitori in publicitatea pe micile ecrane au alocat o suma cu 2,3% mai mica in 2010.
Reprezentantii Omnicom Media Group Romania declara ca televiziunea va atrage si in acest an aproximativ 65% din investitiile totale in publicitate.
Investitiile in publicitatea la TV ale primilor 10 advertiseri autohtoni au totalizat in primele doua luni ale acestui an suma de 368.652.287 de euro, la rate-card (fara discounturile oferite), potrivit datelor Afla Cont. Suma investita de cei mai activi 10 advertiseri in perioada ianuarie-februarie 2010 pentru clipuri publicitare pe micile ecrane este mai mare cu aproximativ 6 milioane de euro fata de cea cheltuita de top 10 advertiseri in 2008 si cu 69,5 milioane mai mare fata de aceeasi perioada a lui 2009. Cresterea bugetelor advertiserilor pentru publicitate la TV poate fi pusa exclusiv pe seama cresterii discounturilor, care pot ajunge si la 60%-80% din pretul rate-card, in functie de client, dupa cum apreciaza regiile media.
Cel mai mare spender de publicitate la TV in primele doua luni ale anului a fost European Drinks, care a investit peste 103, 1 milioane de euro, suma fara discounturi. Bugetul de promovare al singurei companii cu capital romanesc prezenta in top 5 al spenderilor la TV a crescut in primele luni ale anului cu peste 15 milioane de euro fata de anul trecut si cu 22,5% fata de perioada similara a anului 2008. Trebuie amintit faptul ca actionarii European Drinks detin si o televiziune.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut