BCR, amendata cu 30.000 de lei de Protectia Consumatorilor Cluj
Data publicarii: 01-04-2010 | Finante-BanciBanca Comerciala Romana a fost sanctionata luni de comisarii de la CJPC Cluj din cauza contractelor de credit ipotecar pe care le-a incheiat cu mai multi clujeni, scrie Ziua de Cluj.
Comisarii de la Protectia Consumatorilor Cluj au amendat sucursala Bancii Comerciale Romane (BCR) Cluj in urma mai multor reclamatii primite de la clujenii care si-au luat credite ipotecare si care au avut intarzieri la plata ratelor. Clientii bancii sunt nemultumiti ca BCR a cesionat contractele ipotecare unei alte societati, care i-a somat sa isi achite ratele inainte de termen, in caz contrar urmand sa fie executati silit.
Necazurile clujeanului V.M. au inceput in luna decembrie a anului 2007 cand si-a luat un credit ipotecar in valoare de 31.000 de euro de la o agentie din Manastur a BCR pentru a-si cumpara un apartament in comuna Floresti. Pe la jumatatea anului 2009, dupa ce sotia lui si-a pierdut locul de munca, barbatul nu a mai reusit sa plateasca in totalitate ratele pentru creditul ipotecar de la BCR si a acumulat datorii de aproximativ 2.000 de euro.
"La jumatatea anului 2009, rata a urcat de la 200 la 285 de euro. Plateam in fiecare luna cat puteam. in noiembrie 2009 am achitat 600 de euro, dar eram dator 1.400 de euro. Le-am explicat celor de la banca ca nu am de unde sa platesc si am cerut o reesalonare", a povestit V.M. in luna ianuarie a acestui an, clujeanul a aflat ca banca a cesionat contractul ipotecar unei alte firme.
"Fara nici un avertisment prealabil, am primit o notificare de la BCR, prin care am fost anuntat ca contractul meu de credit a fost cesionat catre firma Suport Colect SRL. Doua saptamani am cautat persoana care se ocupa de dosarul meu si am aflat ca a fost trimis la o alta firma, Coface SRL", a explicat V.M.
Barbatul, care intre timp si-a platit restantele si era cu ratele la zi, a fost amenintat ca va ramane fara casa. "Cei de la Coface mi-au zis ca daca nu imi platesc datoria ma excuta silit. Mi-au zis ca figurez ca fiind dator si ca trebuie sa platesc mai repede decat era prevazut in contractul initial, care era pe 30 ani. Mi-au zis ca daca nu platesc, sa imi vand casa", a adaugat clientul.
In plus, acesta a aflat ca nu mai exista in baza de date a BCR, cu toate ca plateste rate lunare catre aceasta entitate juridica. "Merg sa platesc ratele in fiecare luna, dar nu stiu in momentul de fata care e situatia contractului meu", a adaugat clujeanul.
Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Cluj a fost atentionat de mai multe persoane aflate in aceeasi situatie. CJPC a amendat BCR. "Am aplicat o sanctiune de 30.000 de lei pentru clauze contractuale, la nivel de notificare. Aceasta banca are un mod original de a-si cesiona creantele. Dupa 90 de zile de intarziere de plata a ratelor, contractele sunt cesionate unei societati cu raspundere limitata (SRL). Desi oamenii mai au de platit 20 de ani rate la credit, SRL-ul le spune ca trebuie sa plateasca intr-un an de zile, in caz contrar vor fi executati silit", a declarat Mircea Radu, directorul CJPC. BCR are termen de o luna pentru a-si revizui contractele.
"Le-am dat termen si asteptam reactia celor de la Bucuresti. Amenda s-a dat la punctul de lucru al bancii. Atat timp cat au punct de lucru legal, nu e o problema sa fie amendati. in ultimele trei luni, am primit in jur de 10 reclamatii de la oameni carora li se spunea ca apartamentul nu mai este al lor, fara sa primeasca o notificare", a explicat Radu.
Pe de alta parte, BCR sustine ca amenda este nefondata si ca o va contesta in instanta. "Ne-a fost aratat procesul-verbal de contraventie fara a ne fi prezentate chestiunile reclamate in prealabil. Chestiile reclamate sunt generalitati, unele usor ridicole. CJPC a reclamat de ce unitatile locale nu au semnat contracte cu societatea Suport Colect. Unitatile locale nu incheie contracte pentru ca nu au entitate juridica. Inspectorii au invocat generalitati care nu se sustin juridic. Vom contesta amenda CJPC asa cum am facut-o si in alte ocazii cand acuzatiile nu s-au sustinut", a declarat Ionut Stanimir, sef departament Comunicare Externa al BCR.
Integral in Ziua de Cluj
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall