Asiguratorii trebuie sa deschida un registru electronic de reclamatii, la care sa raspunda in 30 zile

Data publicarii: 15-04-2010 | Finante-Banci

Asiguratorii si intermediarii in asigurari sunt obligati sa deschida si sa mentina un registru unic de reclamatii si sesizari in format electronic, in care sa inregistreze toate sesizarile si reclamatiile primite si sa raspunda in cel mult 30 de zile, a spus joi presedintele CSA, Angela Toncescu.

"Ultimul act emis de CSA se refera la rezolvarea reclamatiilor privind activitatea asiguratorilor si intermediarilor in asigurari. Acestia sunt obligati sa deschida si sa mentina un registru unic de reclamatii si sesizari in format electronic, in care sa inregistreze toate sesizarile si reclamatiile primite, inclusiv pe cele transmise de sucursalele sau agentiile teritoriale", a mentionat Toncescu.

Ea a adaugat ca asiguratorii si brokerii sunt obligati sa raspunda la fiecare reclamatie primita direct de la petenti, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei, "indiferent daca solutia este favorabila sau nu".

Presedinta Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a mai spus ca asiguratorii si intermediarii trebuie sa formeze colective de analiza si solutionare a reclamatiilor, iar desemnarea coordonatorilor acestor colective se va face cu avizul CSA.

Astfel, companiile au la dispozitie 30 de zile de la publicarea reglementarilor in Monitorul Oficial, care a avut loc pe 7 aprilie, pentru a forma aceste colective si a desemna coordonatorii.

Pentru reclamatiile primite de la CSA, companiile vor transmite, in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la solicitare sau in termenul precizat in mod expres in solicitare, o nota de fundamentare, precum si toate informatiile, documentele si situatiile solicitate de catre autoritatea de supraveghere.

Toncescu a mai spus ca, in cazul in care din analiza notei de fundamentare transmisa catre CSA rezulta ca prin solutia adoptata nu sunt protejate interesele asiguratilor, CSA adopta, dupa caz, una sau mai multe masuri, respectiv controale inopinate si/sau permanente la sediul companiei reclamate si aplica sanctiuni pentru incalcarea prevederilor legale.

De asemenea, emite o decizie individuala, prin care instituie obligatii in sarcina companiei in cauza privind rezolvarea reclamatiei si altele. Companiile mai sunt obligate, potrivit acestui act normativ, sa transmita CSA raportari trimestriale cu privire la situatia reclamatiilor. Intregul text al acestui act normativ este publicat pe site-ul CSA.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: