Danone a retras dosarele Activia si Actimel pentru a le structura conform noilor cerinte EFSA
Data publicarii: 18-04-2010 | InternationalGrupul alimentar francez Danone a anuntat ca cele doua dosare supuse analizei EFSA, pentru Activia si Actimel, au fost retrase pentru a le structura astfel incat sa corespunda cu cerintele reglementare privind evaluarea mentiunilor de sanatate, ce vor fi clarificate in data de 1 iunie.
Potrivit Danone, EFSA (Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentelor) a anuntat o noua reuniune in data de 1 iunie pentru clarificarea criteriilor si regulilor de evaluare a mentiunilor de sanatate.
"Decizia de retragere a dosarelor este menita sa ajute procesul reglementar, care s-a dovedit mult mai complex si greoi decat se aprecia initial. Suntem increzatori ca, printr-o colaborare transparenta si deschisa cu EFSA, vom reusi sa agream asupra manierei de comunicare a beneficiilor de sanatate ale produselor noastre", arata reprezentantii Danone.
Compania mai precizeaza ca beneficiile pentru sanatate ale produselor companiei "au fost dovedite in zeci de studii stiintifice si clinice, validate de experti internationali independenti, si publicate in reviste medicale, de-a lungul a peste 20 de ani".
Grupul a anuntat recent ca a retras cererea inaintata Autoritatii Europene pentru Siguranta Alimentelor (EFSA) pentru recunoasterea beneficiilor iaurturilor Activia si Actimel.
Danone sustinea pana in prezent in mesajele publicitare ca iaurtul Activia ajuta digestia si ca iaurtul Actimel ajuta la intarirea sistemului imunitar. Dupa retragerea cererii inaintate catre EFSA, Danone va trebui sa isi modifice campaniile publicitare axate pe aceste beneficii.
Vanzarile Danone din primul trimestru au avansat cu 7%, la 3,98 miliarde euro, de la 3,67 miliarde euro in aceeasi perioada a anului trecut, sustinute de divizia de produse lactate. Astfel, vanzarile diviziei de produse lactate au crescut cu 9,4%, la 2,32 miliarde euro, de la 2,12 miliarde euro in primul trimestru al anului trecut, sustinuta de o crestere a volumelor cu 12,5%.
In divizia de bauturi, vanzarile au inregistrat o crestere ajustata de 2,3%, la 620 milioane euro. Vanzarile diviziei de nutritie pentru copii au avansat cu 8,5%, in termeni ajustati, la 797 milioane euro.
Danone Romania, parte din Grupul Danone are in prezent peste 700 de angajati si un portofoliu ce depaseste 60 de referinte de produs, principalele marci fiind: Activia, Danonino, Actimel, Nutriday, Cremosso, Danette si gama Casa Buna.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut