Danone a retras dosarele Activia si Actimel pentru a le structura conform noilor cerinte EFSA

Data publicarii: 18-04-2010 | International

Grupul alimentar francez Danone a anuntat ca cele doua dosare supuse analizei EFSA, pentru Activia si Actimel, au fost retrase pentru a le structura astfel incat sa corespunda cu cerintele reglementare privind evaluarea mentiunilor de sanatate, ce vor fi clarificate in data de 1 iunie.

Potrivit Danone, EFSA (Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentelor) a anuntat o noua reuniune in data de 1 iunie pentru clarificarea criteriilor si regulilor de evaluare a mentiunilor de sanatate.

"Decizia de retragere a dosarelor este menita sa ajute procesul reglementar, care s-a dovedit mult mai complex si greoi decat se aprecia initial. Suntem increzatori ca, printr-o colaborare transparenta si deschisa cu EFSA, vom reusi sa agream asupra manierei de comunicare a beneficiilor de sanatate ale produselor noastre", arata reprezentantii Danone.

Compania mai precizeaza ca beneficiile pentru sanatate ale produselor companiei "au fost dovedite in zeci de studii stiintifice si clinice, validate de experti internationali independenti, si publicate in reviste medicale, de-a lungul a peste 20 de ani".

Grupul a anuntat recent ca a retras cererea inaintata Autoritatii Europene pentru Siguranta Alimentelor (EFSA) pentru recunoasterea beneficiilor iaurturilor Activia si Actimel.

Danone sustinea pana in prezent in mesajele publicitare ca iaurtul Activia ajuta digestia si ca iaurtul Actimel ajuta la intarirea sistemului imunitar. Dupa retragerea cererii inaintate catre EFSA, Danone va trebui sa isi modifice campaniile publicitare axate pe aceste beneficii.

Vanzarile Danone din primul trimestru au avansat cu 7%, la 3,98 miliarde euro, de la 3,67 miliarde euro in aceeasi perioada a anului trecut, sustinute de divizia de produse lactate. Astfel, vanzarile diviziei de produse lactate au crescut cu 9,4%, la 2,32 miliarde euro, de la 2,12 miliarde euro in primul trimestru al anului trecut, sustinuta de o crestere a volumelor cu 12,5%.

In divizia de bauturi, vanzarile au inregistrat o crestere ajustata de 2,3%, la 620 milioane euro. Vanzarile diviziei de nutritie pentru copii au avansat cu 8,5%, in termeni ajustati, la 797 milioane euro.

Danone Romania, parte din Grupul Danone are in prezent peste 700 de angajati si un portofoliu ce depaseste 60 de referinte de produs, principalele marci fiind: Activia, Danonino, Actimel, Nutriday, Cremosso, Danette si gama Casa Buna.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: