BCR intareste securitatea agentiilor si limiteaza numerarul, ca sa reduca riscul de agresiune
Data publicarii: 18-04-2010 | Finante-BanciBanca Comerciala Romana (BCR) intareste securitatea sucursalelor, prin implementarea unui sistem complex de protectie si supraveghere permanenta si introducerea unor plafoane de numerar, ca sa reduca riscul de agresiune, a anuntat duminica banca.
Cea mai mare banca din piata dupa active precizeaza ca noile masuri nu vor afecta servirea clientilor, in conditiile in care operatiunile cu numerar efectuate de acestia se vor derula la fel ca pana in prezent. Banca vrea, insa, sa stimuleze clientii sa efectueze tranzactii fara numerar, prin intermediul cardurilor bancare sau internet banking.
"Existenta numerarului in unitatile bancare le face pe acestea sa fie potentiale tinte pentru agresori. Cu cat mai putin numerar, cu atat mai putin interes din parte potentialilor infractori", a afirmat directorul de management al securitatii in cadrul BCR, Florentin Stanciu.
"Pentru a le face cat mai neatractive pentru agresori, am hotarat sa reducem semnificativ plafoanele de numerar din unitatile BCR, prin aplicarea unui plan flexibil de alimentare cu numerar si inlocuirea seifurilor cu aparate multifunctionale specializate, care nu elibereaza numerar decat in urma validarii tranzactiilor in sistemul informatic", a completat el.
Concret, noul program al BCR presupune ca supravegherea unitatilor BCR prin intermediul unor sisteme performante de securitate si camere de luat vederi, precum si prin echipaje mobile de securitate cu rol de patrulare, asigurate de firme de securitate specializate. In acest fel, timpii de interventie se reduc semnificativ, dupa cum arata testele efectuate, mentioneaza banca.
In urma introducerii noilor sisteme de securitate, BCR va inlocui paza umana permanenta a unitatilor sale cu sisteme avansate de supraveghere si patrule mobile, "reducand in acelasi timp atractivitatea unitatilor pentru potentiali agresori prin dimininuarea semnificativa a numerarului disponibil in cadrul acestora".
BCR are in prezent o retea de 664 de unitati de retail, pentru populatie si microintreprinderi, precum si 48 de centre de afaceri corporate, dedicate in special IMM-urilor si companiilor mari.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut