Autoritatea de Reglementare in Comunicatii nu va mai solutiona litigii legate de serviciile postale
Data publicarii: 20-04-2010 | ActualitateAutoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) lanseaza spre consultare publica un proiect de decizie pentru modificarea procedurii de solutionare a litigiilor, ce urmeaza sa scoata din competenta sa litgiile legate de serviciile postale.
"Aceasta modificare a fost determinata de numeroasele schimbari la nivel legislativ si de necesitatea identificarii unor solutii la diversele probleme legate de procedura de solutionare a litigiilor cu care ANCOM s-a confruntat din anul 2003 pana acum", se arata in comunicat.
ANCOM aplica din 2003 o procedura administrativ-jurisdictionala, facultativa si gratuita de solutionare, atat a litigiilor care apar intre furnizorii de retele si servicii de comunicatii electronice cu privire la drepturile si obligatiile stabilite de legislatia din domeniul comunicatiilor electronice, cat si a litigiilor dintre utilizatorii finali si furnizorii de servicii ocazionate de aplicarea Legii nr. 304/2003, pentru serviciul universal si drepturile utilizatorilor cu privire la retelele si serviciile de comunicatii electronice.
"Ca urmare a modificarilor legislative din domeniul serviciilor postale, procedura propusa in prezent nu mai contine prevederi referitoare la competenta ANCOM de a solutiona litigiile dintre furnizorii de servicii postale si litigiile dintre utilizatorii finali si furnizorii de servicii postale", precizeaza autoritatea.
"De asemenea, ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, care stabileste modalitatea de solutionare a litigiilor prin intermediul procedurii de mediere, precum si conditiile pentru ca un tert sa poata solutiona diverse litigii in calitate de mediator, Autoritatea apreciaza ca in actualul proiect de decizie nu trebuie sa se mai regaseasca dispozitii care sa stabileasca atributii pentru ANCOM in vederea solutionarii litigiilor ce intra in competenta sa, prin intermediul procedurii de mediere", sustine institutia.
In competenta ANCOM raman astfel doua mari categorii de litigii: cele dintre furnizorii de retele sau de servicii de comunicatii electronice, pe de o parte, si litigiile dintre utilizatorii finali si furnizorii de servicii de comunicatii electronice, pe de alta parte.
Proiectul de decizie poate fi consultat pe pagina de internet a ANCOM, iar persoanele interesate pot formula si transmite observatii si propuneri pana la 20 mai 2010, pe adresa sediului central al ANCOM si la oficiile sale judetene, prin fax sau prin e-mail.
ANCOM este supraveghetorul pietei de comunicatii din Romania si are ca menire protejarea intereselor utilizatorilor prin promovarea concurentei pe piata, administrarea resurselor limitate, precum si incurajarea investitiilor eficiente in infrastructura si a inovatiei.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut