Adrian Sarbu estimeaza ca preturile la reclamele TV vor incepe din nou sa creasca in semestrul II
Data publicarii: 22-04-2010 | MediaDirectorul executiv al Central European Media Enterprises (CME), Adrian Sarbu, estimeaza ca preturile reclamelor TV din regiune vor incepe sa creasca in a doua jumatate a anului, dupa ce au atins punctul minim in primul trimestru, relateaza Bloomberg.
"Exista semnale ca situatia din piete s-a imbunatatit putin, iar preturile reclamelor vor incepe sa creasca din nou in a doua jumatate a anului", a afirmat Sarbu, in cadrul unui interviu acordat in Praga.
El sustine ca grupul pe care il conduce a continuat sa sprijine clientii prin pachete promotionale si prin alte masuri in perioada de declin.
CME, grupul american ce controleaza in Romania posturile din reteaua Pro, s-a confruntat cu o scadere de 30% a cheltuielilor pentru reclamele televizate in 2009, in contextul in care companiile au redus bugetele de marketing pe perioada crizei economice. Grupul a anuntat in februarie ca pietele ar putea incepe sa revina in a doua jumatate a anului.
Veniturile din publicitate inregistrate de CME in primul trimestru au ramas slabe in majoritatea pietelor, sau au atins cel mai mic nivel, a spus Sarbu. Acesta a mai spus ca Slovenia si Croatia au inregistrat performante mai bune fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Grupul CME este controlat de omul de afaceri american Ronald Lauder si detine mai multe televiziuni in Romania, Bulgaria, Cehia, Croatia, Slovacia si Slovenia.
Grupul observa "o tendinta pozitiva" a cheltuielilor publicitare in al doilea trimestru fata de primele trei luni ale anului, a spus Sarbu. Cehia, cea mai mare piata pentru companie, ar putea avea performante "rezonabile" in al doilea trimestru.
Preturile reclamelor din regiune, care au atins un nivel maxim in 2008, ar putea reveni la valorile anterioare crizei in 2011, in functie de evolutiile din fiecare tara, a apreciat Sarbu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut