Ombudsmanul European: In 2009 s-au primit peste 3.000 de reclamatii, din care 81 din Romania

Data publicarii: 29-04-2010 | Actualitate

O treime din plangerile primite de institutia Ombudsmanul European in anul 2009 se refera la lipsa de transparenta in administratia europeana, iar 36% din plangeri au dus la demararea unor anchete, releva raportul anual pentru anul 2009 prezentat joi de Ombudsmanul European Nikiforos Diamandouros.

Raportul arata ca in 2009, Ombudsmanul European a primit 3.098 reclamatii de cetateni, organizatii neguvernamentale si asociatii, fata de 3.406 in anul 2008. Din numarul total de reclamatii in 2009, 81 au provenit din Romania.

Cele mai multe au fost facute de cetateni, ONG-uri sau asociatii din Germania (413), Spania (389), Polonia si Franta (cate 235) si Belgia (207), iar cele mai putine plangeri au provenit din Estonia (17).

In aproape 80% din cazuri, Ombudsmanul a putut ajuta reclamantul prin deschiderea unei anchete in cazul respectiv, prin transferarea catre autoritatea competenta sau prin acordarea de consiliere privind etapele de urmat.

In anul trecut, au fost deschise 339 de anchete si au fost inchise 318, numarul total al plangerilor tratate fiind in jur de 5.000. Numarul reclamatiilor declarate inadmisibile a scazut fata de anul 2008.

Cele mai multe anchete deschise in 2009 s-au referit la Comisia Europeana (56%), urmata de Parlamentul European si Oficiul European pentru Selectia Personalului (EPSO), Consiliul UE si Curtea Europeana de Justitie.

AGERPRES

Ultimele stiri pe BankNews.ro: