Ombudsmanul European: In 2009 s-au primit peste 3.000 de reclamatii, din care 81 din Romania
Data publicarii: 29-04-2010 | ActualitateO treime din plangerile primite de institutia Ombudsmanul European in anul 2009 se refera la lipsa de transparenta in administratia europeana, iar 36% din plangeri au dus la demararea unor anchete, releva raportul anual pentru anul 2009 prezentat joi de Ombudsmanul European Nikiforos Diamandouros.
Raportul arata ca in 2009, Ombudsmanul European a primit 3.098 reclamatii de cetateni, organizatii neguvernamentale si asociatii, fata de 3.406 in anul 2008. Din numarul total de reclamatii in 2009, 81 au provenit din Romania.
Cele mai multe au fost facute de cetateni, ONG-uri sau asociatii din Germania (413), Spania (389), Polonia si Franta (cate 235) si Belgia (207), iar cele mai putine plangeri au provenit din Estonia (17).
In aproape 80% din cazuri, Ombudsmanul a putut ajuta reclamantul prin deschiderea unei anchete in cazul respectiv, prin transferarea catre autoritatea competenta sau prin acordarea de consiliere privind etapele de urmat.
In anul trecut, au fost deschise 339 de anchete si au fost inchise 318, numarul total al plangerilor tratate fiind in jur de 5.000. Numarul reclamatiilor declarate inadmisibile a scazut fata de anul 2008.
Cele mai multe anchete deschise in 2009 s-au referit la Comisia Europeana (56%), urmata de Parlamentul European si Oficiul European pentru Selectia Personalului (EPSO), Consiliul UE si Curtea Europeana de Justitie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut