Ferrari, acuzata ca foloseste marketing subliminal pentru a face publicitate la tigari la Formula 1
Data publicarii: 02-05-2010 | AutoEchipa de Formula 1 Ferrari este acuzata de Comisia Europeana si de medicii britanici ca foloseste marketing subliminal, facand reclama mascata la tigari pe masinile si echipamentele folosite la cursele de masini, potrivit cotidianului britanic The Times.
Unul dintre cei mai cunoscuti medici din Marea Brianie, John Britton, a scris Departamentului de sanatate sa ceara urgent guvernului sa deschida o ancheta pentru a decide daca Ferrari incalca legea privind sponsorizarea din partea companiilor de tutun.
John Britton, membru al Colegiului Regal de medici si director al centrului britanic de studii pentru controlul tutunului, a scris si reprezentantilor postului de televiziune BBC, cerandu-le sa se gandeasca daca este potrivit sa difuzeze cursele de Formula 1 in cadrul carora standurile echipelor sunt acuzate de publicitate subliminala de catre Comisia Europeana.
Scandalul a pornit de la faptul ca Ferrari afiseaza pe masinile rosii si pe echipamentele soferilor un cod de bare, cu alb si negru. Atat Comisia Europeana, cat si experti in publicitate, sunt de parere ca acel cod de bare este creat pentru a aminti spectatorilor de un pachet de tigari Marlboro.
Potrivit legii europene, companiile producatoare de tutun care sponsorizeaza evenimente sportive comit o infractiune. In urma cu o saptamana purtatorul de cuvant al Comisarului european pentru sanatate a declarat ca, in opinia sa, prin codul de bare afisat pe masinile Ferrari se face publicitate subliminala puternica.
Philip Morris, a doua companie producatoare de tutun din lume, si-a extins contractul cu Ferrari pana in 2011. Contractul intre Philip Morris si Ferrari valoareaza aproximativ un miliard de dolari.
Echipa Ferrari nu este singura acuzata ca face publicitate subliminala la cursele de Formula 1, specialistii din domeniu spunand ca mai multe companii folosesc mesaje si jocuri de cuvinte pentru a sugera o anume marca de tigari.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall