Netopia: In 2010, romanii vor primi 90 de milioane de SMS-uri de la companii

Data publicarii: 10-05-2010 | Afaceri

Mai mult de jumatate dintre mesaje vor fi trimise de institutii financiar bancare. Volumul informarilor si textelor promotionale prin SMS trimise de companii va atinge in acest an pragul de 90 de miloane de mesaje, in crestere cu aproape 30% comparativ cu 2009, potrivit estimarilor Netopia Sistem, operatorul serviciului web2sms. Compania va asigura in acest an livrarea a 60% dintre aceste mesaje, adica circa 54 de miloane de SMS-uri. In 2009, prin platforma web2sms s-au trimis 35 de milioane de mesaje, aproximativ 50% din totalul pietei care a avut un volum de 70 de milioane de SMS-uri.

Din numarul total de mesaje trimise in 2009 de companii catre clientii actuali sau potentiali, aproximativ 80% au fost diverse instiintari, restul de 20% fiind mesaje de marketing.

Pentru a realiza aceste campanii directe, firmele vor aloca in 2010 un buget de aproximativ 3,2 milioane de euro, in crestere cu circa 30% comparativ cu 2009.

"Daca in anii trecuti sporirea numarului de mesaje era motivata de largirea bazei de clienti ai firmelor, cresterea din 2010 se bazeaza mai ales pe nevoia companiilor de a instiinta mai des actualii clienti, in special pe zona debitelor restante. Cresterea se vede de la luna la luna, spre exemplu in aprilie am inregistrat un record absolut in ceea ce priveste numarul de mesaje trimise, peste 4 milioane prin platforma noastra", a declarat Antonio Eram, CEO Netopia Sistem.

Cele mai interesate de aceasta metoda de comunicare sunt institutiile financiar-bancare, cu 50% din volumul SMS-urilor trimise, urmate de companii din FMCG, cu 30%. Si firmele din telecomunicatii, turism, auto si servicii apeleaza la SMS-uri pentru a-si informa sau atrage clientii.

Potrivit lui Eram, dincolo de mesajele privind emiterea de facturi si reamintirile despre termene de plata, companiile trimit prin SMS si anunturi cu privire la deschiderea de noi filiale, programul magazinelor in anumite perioade sau lansarea de oferte speciale.

"Comunicarea prin SMS este mult mai ieftina si mai rapida, acestea fiind motivele pentru care companiile aleg sa investeasca in astfel de servicii. In plus, au certitudinea ca destinatarul va primi si citi mesajele", a mai adaugat Eram.

Redactia BankNews.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: