Afacerile Generali Asigurari au scazut usor in T1 2010, la 114,5 milioane lei

Data publicarii: 18-05-2010 | Afaceri

Generali Asigurari a inregistrat in perioada ianuarie-martie 2010 un volum total de prime brute subscrise de 114,5 milioane lei, scadere cu 4,7% fata de primul triemstru al anului 2009, cand a raportat 120,1 milioane lei.

Potrivit companiei, luna martie a reprezentat prima luna de crestere din 2010, volumul primelor brute subscrise fiind cu 14% mai mare fata de luna martie a anului 2009, semn ca vanzarile intra pe un trend ascendent.

Desi asigurarile generale au inregistrat per ansamblu o scadere usoara (-3%; 93,4 milioane lei), au existat segmente de business care au inregistrat cresteri de doua cifre, si anume asigurarile de incendiu pentru riscuri industriale (+42%), cele de locuinta (+11,4%), accidente (+65%) si RCA si Carte Verde (+12%). Cresterea semnificativa pe asigurarile de accidente se datoreaza in mare parte conversiei de business dintre RAI si Generali Asigurari, pentru asigurarile de calatorie in strainatate, efectuata la inceputul acestui an.

"Scaderea mare a pietei auto si a celei de leasing au avut un impact negativ decisiv asupra segmentului CASCO la nivel de piata, iar Generali nu a facut exceptie, chiar daca impactul nu a fost liniar. Din fericire, am reusit sa echilibram balanta prin concentrarea pe alte produse cu potential de dezvoltare si in perioada urmatoare. Spre exemplu, suntem foarte multumiti de rezultatele inregistrate pe segmentul de asigurari de locuinta, iar un rol important l-a avut si campania de sustinere a produsului Eurocasa Completa Plus, care a avut un impact foarte bun", a declarat directorul general al Generali Asigurari, Marie Kovařova.

In ceea ce priveste asigurarile de viata, acestea au inregistrat in T1 2010 un volum total de prime brute subscrise de 20,9 milioane lei. Desi volumul de prime brute subscrise a scazut cu 12%, numarul politelor incheiate in primul trimestru a crescut cu 25% comparativ cu perioada similara a anului 2009. Motivul principal al scaderii primelor brute subscrise pe segmentul de viata l-a constituit diminuarea valorii primei medii de asigurare.

"Avem in plan revenirea in forta pe asigurari de viata incepand cu cel de-al doilea trimestru si sustinerea lor puternica pana la sfarsitul anului. Chiar avem in desfasurare in prezent o campanie dedicata de marketing si vanzari, ale carei prime semnale ne dau incredere ca suntem pe drumul cel bun in ceea ce priveste indeplinirea obiectivului de crestere pe segmentul asigurarilor de viata", a adaugat Kovařova.

Forta proprie de vanzare a Generali Asigurari a adus 50% din volumul total de prime brute subscrise, cu 11% mai mult fata de primul trimestru al anului 2009.

Generali Group a inregistrat o crestere semnificativa in primele trei luni din acest an a profitului net, ajungand la 527 milioane euro (fata de 104 milioane euro in T1 2009). Volumul de prime brute subscrise a fost de 20,9 miliarde euro (+16,2% in comparatie cu aceeasi perioada a anului 2009). Asigurarile de viata au evoluat pana la 14,2 miliarde euro (+25.7%). Segmentul non-viata s-a mentinut la valoarea din T1 2009, respectiv  6,6 miliarde euro.

Generali Group este unul dintre principalii jucatori la nivel global din industria asigurarilor si cea financiara. Fondat la Trieste in 1831, Grupul este astazi unul dintre cei mai mari asiguratori din Europa si liderul european in asigurari de viata. De asemenea, Grupul este una dintre cele mai importante companii de administrare de active, cu active in valoare de peste 400 miliarde euro. Cu o forta de vanzare de peste 100.000 de angajati, Grupul deserveste 70 de milioane de clienti in 68 de tari.

NewsIn