Afacerile Ardaf au scazut in primul trimestru cu 9,8%, la 82,9 milioane lei

Data publicarii: 18-05-2010 | Afaceri

Asiguratorul Ardaf, controlat de compania mixta Generali PPF, a inregistrat in perioada ianuarie-martie 2010 un volum total de prime brute subscrise de 82,9 milioane lei, cu 9,8% mai mic fata de primul trimestru al anului 2009, a anuntat marti compania.

Potrivit companiei, luna martie a reprezentat prima luna de crestere, inregistrand vanzari cu 8% mai mari fata de perioada similara a anului 2009. De asemenea, compania a revenit pe profit in perioada ianuarie-martie.

Segmentele de business care au inregistrat evolutii bune au fost raspundere civila (+15,7%), asigurarile de incendiu si alte calamitati naturale (+10%) si CASCO (+4,2%).

In perioada ianuarie-martie 2010, asigurarile de incendiu si-au crescut ponderea de la 4% la 5%. De asemenea, segmentul CASCO a ajuns la o cota de 29% din total portofoliu (cu 4 puncte procentuale in plus fata de T1 2009). In schimb, ca urmare a implementarii strategiei de dezvoltare echilibrata, ponderea segmentului RCA s-a diminuat la 61% din totalul portofoliului, fata de 67% in perioada similara a anului trecut.

"Anul 2009 a fost anul schimbarii pentru Ardaf, perioada in care am reusit sa pregatim terenul pentru o crestere sanatoasa. Iata ca in primul trimestru avem deja primele semne pozitive ale strategiei adoptate, atat in ceea ce priveste imbunatatirea parametrilor de profitabilitate, cat si in ceea ce priveste implementarea unui portofoliu de produse echilibrat.  De asemenea, ne-am concentrat si o vom face si in continuare in directia imbunatatirii calitatii serviciilor precum si a consolidarii retelei de distributie", a declarat presedinte Directorat si directorul general al Ardaf, Stanislav Uma.

In ceea ce priveste acest an, Ardaf isi propune continuarea procesului de echilibrare a portofoliului de produse, imbunatatirea parametrilor de profitabilitate si optimizarea serviciilor oferite clientilor. In privinta obiectivelor de vanzari, atentia se va concentra in mod special pe CASCO si pe liniile de business non-auto. "Spre exemplu, produsul dedicat IMM-urilor lansat anul trecut are mare potential de dezvoltare. De asemenea, asigurarea de locuinta va fi un segment important pentru noi in 2010", a adaugat Stanislav Uma.

In ceea ce priveste strategia de distributie, vor continua investitiile in pregatirea fortei proprii de vanzari, in consolidarea relatiei cu brokerii si extinderea retelei de parteneri.

Cu aproximativ 20 de ani de experienta locala, Ardaf este un jucator important pe piata de asigurari generale, cu o vasta retea de agentii si agenti. La finalul anului 2009, Ardaf  avea prime brute subscrise in valoare de 77 milioane euro si o cota de piata de 3,6%. Compania are circa 700 de angajati si mai mult de 7.000 de consultanti.

Ardaf este membru al Generali PPF Holding B.V., companie care opereaza in 14 tari din Europa Centrala si de Est. Prin subsidiarele sale, Generali PPF Holding administreaza active de peste 14 miliarde de euro si deserveste peste 10 milioane de clienti din intreaga regiune. Generali PPF Holding este inregistrata in Olanda, iar sediul central se afla la Praga, in Cehia. Generali PPF Holding B.V. este un joint venture intre Assicurazioni Generali (51%) si PPF Group (49%).

NewsIn