Piata de brokeraj in asigurari a crescut cu 15% in primul trimestru, la 150 milioane euro
Data publicarii: 24-05-2010 | AfaceriBrokerii de asigurari au intermediat in primul trimestru prime brute subscrise de 150 milioane euro, in crestere cu 15% fata de acelasi interval al anului trecut, mai ales pe fondul cresterii numarului de brokeri, potrivit datelor prezentate de revista Insurance Profile.
In primul trimestru din 2009, brokerii intermediasera prime de 130 milioane euro.
"De obicei, persoanele care lucreaza in companiile de asigurari au un portofoliu de clienti si isi infiinteaza societati de brokeraj. Spre exemplu, un inspector de asigurari isi infiinteaza o companie de brokeraj, iar portofoliul sau de clienti il trece la portofoliul societatii nou-infiintate", a declarat presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR), Bogdan Andriescu. El a precizat ca, astfel, clientul brokerului poate ramane asigurat la aceeasi societate de asigurari.
Aproape jumatate (49,5%) din primele intermediate de brokeri in primul trimestru au fost reprezentate de vanzarile pe segmentul Casco, iar 30,6% dintre politele intermediate au fost reprezentate de asigurarile RCA.
Totodata, intermedierile pe segmentul de asigurari de incendiu si calamnitati reprezinta 5,8% din totalul intermedierilor in primul trimestru, asigurari de viata reprezinta 5,7%, asigurarile de raspundere civila generala 2,7%, restul fiind reprezentate de alte segmente de asigurari.
Din totalul politelor Casco incheiate in Romania, 50% sunt vandute prin brokeri.
La finalul primului trimestru erau 530 de companii de brokeraj, fata de 500 de brokeri la finalul lui 2009.
El a explicat ca nu exista clienti noi in piata, in conditiile in care unii clienti ai societatilor de asigurare trec in zona de brokeraj, dupa infiintarea de noi societati, acesta fiind de fapt un transfer al afacerilor.
"Estimez ca aceasta tendinta de infiintare de noi companii de brokeraj in asigurari sa continue o perioada de timp", a adaugat Andriescu, prezent la FIAR - Forumul International Asigurari-Reasigurari, organizat la Sinaia.
Unii reprezentanti ai pietei de brokeraj considera ca afacerile pe segmentul de retail ar genera "cresteri mari prin dezvoltare in teritoriu", in timp ce afacerile pe segmentul corporate depind in mare parte de evolutia economica.
In 2009, brokerii de asigurari au intermediat prime brute subscrise de 725 milioane euro, fata de 735 milioane euro in 2008.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut