Daimler si Toyota ar putea colabora pentru dezvoltarea vehiculelor cu hidrogen
Data publicarii: 25-05-2010 | AutoToyota si Daimler ar putea sa colaboreze pentru dezvoltarea si productia de vehicule electrice. Sefii celor doua corporatii si-au exprimat deja interesul pentru acest parteneriat pentru viitorul automobilului.
Nemtii de la Daimler ar putea colabora cu japonezii de la Toyota pentru dezvoltarea si chiar productia de vehicule alimentate cu hidrogen. Colaborarea dintre cei doi giganti este cel putin interesanta, din moment ce ambii au colaborat la un moment dat cu Tesla - cei de la Daimler au obtinut tehnologie pentru modelele Smart in versiune electrica in schimbul unui pachet de actiuni la Tesla, iar Toyota tocmai a inceput colaborarea cu cei de la Tesla. Cei doi constructori cu renume la nivel mondial vor sa reduca pe cat posibil costurile de dezvoltare ale modelelor pe care le vor produce candva si la tehnologia pe care o vor utiliza acestea.
Colaborarea dintre Toyota si Daimler ar fi primul proiect de asemenea anvergura dintre cei doi constructori. Pilele de combustibil folosesc o reactie dintre oxigen si hidrogen pentru a produce electricitate intr-un proces care nu emite gaze ce contribuie la incalzirea globala. Corporatia germana a dezvoltat deja pile de combustibil si vehicule alimentate cu acestea, dar costurile de dezvoltare si productie ale acestor vehicule sunt prea ridicate pentru ca acestea sa prezinte rentabilitate in viitorul apropiat. Chiar si cei de la Toyota au estimat ca vor mai trece inca 10 ani pana cand aceasta tehnologie va fi oferita publicului larg.
Toyota investigheaza tehnologia pilelor de combustibil inca din 1992, iar Daimler a facut primii pasi in acest domeniu in 1994. Constructorul german a investit deja peste un miliard de euro in proiectul ce vizeaza dezvoltarea acestei tehnologii pentru productia de serie. Productia de hidrogen emite si ea noxe, ecologistii anuntand ca trebuie imbunatatita si aceasta tehnologie inainte ca aceasta sa fie disponibila publicului larg.
Aceeasi problema apare si in cazul vehiculelor electrice, diferenta dintre acestea fiind posibilitatea teoretica de a incarca mult mai rapid un vehicul alimentat cu hidrogen, intr-o maniera similara cu cea in care sunt alimentate vehiculele moderne de la o benzinarie.
Yahoo via Automarket
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut