Ori companiile romanesti nu prea se omoara cu pregatirea angajatilor, ori sunt prea buni
Data publicarii: 14-06-2010 | HR/CariereBugetul alocat pentru un angajat este, in medie, de 200 euro pe an. Nivelul este mai mic decat cel recomandat si cu mult mai mic decat alocau occidentalii cu un deceniu in urma
Companiile din Romania au si isi propun bugete de pregatire profesionala a angajatilor insa acestea sunt, in 2010, de 4-5 ori mai mici decat erau la inceputul acestui deceniu in tarile din Occident cum ar fi SUA si Marea Britanie.
Bugetul anual alocat de companii pentru trainingul angajatilor este, in medie, de 200 de euro pe salariat, potrivit unui studiu realizat de asociatia HR Club, iar o treime dintre respondenti au declarat ca au un buget, pentru aceasta activitate, sub valoarea indicata.
HR Club si Daedalus Millward Brown au realizat, in perioada aprilie - mai, un studiu pe un esantion de peste 200 de manageri generali si directori de resurse umane din Romania, analiza urmarind piata resurselor umane in primul trimestru al anului 2010, prin comparatie cu ultimul trimestru al anului 2009.
"Conform studiului, o treime dintre respondenti declara ca bugetul alocat pentru training/angajat este mai mic de 200 de euro. Intre cele mai utilizate metode de instruire a angajatilor raman training-ul intern (86,2%) si training-ul extern (66,6%), un loc important revenind si platformelor de e-learning (40,1%).
Programele de MBA reprezinta o modalitate restransa de dezvoltare a angajatilor, doar 11,9% dintre companiile respondente investesc in astfel de programe", se arata intr-un comunicat al asociatiei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall