Ori companiile romanesti nu prea se omoara cu pregatirea angajatilor, ori sunt prea buni

Data publicarii: 14-06-2010 | HR/Cariere

Bugetul alocat pentru un angajat este, in medie, de 200 euro pe an. Nivelul este mai mic decat cel recomandat si cu mult mai mic decat alocau occidentalii cu un deceniu in urma

Companiile din Romania au si isi propun bugete de pregatire profesionala a angajatilor insa acestea sunt, in 2010, de 4-5 ori mai mici decat erau la inceputul acestui deceniu in tarile din Occident cum ar fi SUA si Marea Britanie.

Bugetul anual alocat de companii pentru trainingul angajatilor este, in medie, de 200 de euro pe salariat, potrivit unui studiu realizat de asociatia HR Club, iar o treime dintre respondenti au declarat ca au un buget, pentru aceasta activitate, sub valoarea indicata.

HR Club si Daedalus Millward Brown au realizat, in perioada aprilie - mai, un studiu pe un esantion de peste 200 de manageri generali si directori de resurse umane din Romania, analiza urmarind piata resurselor umane in primul trimestru al anului 2010, prin comparatie cu ultimul trimestru al anului 2009.

"Conform studiului, o treime dintre respondenti declara ca bugetul alocat pentru training/angajat este mai mic de 200 de euro. Intre cele mai utilizate metode de instruire a angajatilor raman training-ul intern (86,2%) si training-ul extern (66,6%), un loc important revenind si platformelor de e-learning (40,1%).

Programele de MBA reprezinta o modalitate restransa de dezvoltare a angajatilor, doar 11,9% dintre companiile respondente investesc in astfel de programe", se arata intr-un comunicat al asociatiei.

Integral in Curierul National