Autoritatile franceze cer retragerea unei reclame la Dacia Duster, pe care o considera mincinoasa
Data publicarii: 21-06-2010 | AutoAutoritatile franceze, sesizate de ONG-ul ecologist Agir, au cerut grupul Renault sa retraga o reclama in care prezinta masina Dacia Duster drept un model "respectuos cu mediul", pe care au calificat-o drept mincinoasa.
Juriul pentru deontologie in publicitate a apreciat ca reclama este "de natura sa induca in eroare utilizatorii de internet si incalca prevederile Recomandarii pentru dezvoltare durabila a ARPP (Autoritatea pentru reglementarea publicitatii - n.red.)".
Autoritatile au subliniat ca emisiile de dioxid de carbon ale Daciei Duster sunt de 159 de grame pe kilometru in versiunea 4X2 si de 172 de grame pe kilometri in versiunea 4X4, ceea ce depaseste media franceza actuala, de 133 de grame pe kilometru. In aceste conditii, noul slogan "Mai respectuos cu mediul, la un pret nemaivazut" a fost declarat mincinos, iar juriul a cerut suspendarea campaniei publicitare pentru modelul Duster, relateaza portalul cartech.fr.
Juriul, care controleaza reclamele din perspectiva drepturilor consumatorilor, a admis insa ca, tinand cont de pret, Dacia Duster ramane "un 4X4 diesel de familie bine pozitionat in ceea ce priveste emisiile de noxe si ca motorizarile dCi se disting prin emisiile scazute", mai mici decat cele ale altor modele precum Volkswagen Tiguan, Ford Kuga sau chiar Lada Niva GPL, aflata in aceeasi categorie de pret.
Producatorul francez Renault a avut o problema similara si cu primul sau model de SUV, Renault Koleos, in urma cu doi ani.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall