Increderea consumatorilor si mediului de afaceri din UE a crescut peste estimari in iunie

Data publicarii: 30-06-2010 | International

Indicele european al increderii consumatorilor si mediului de afaceri au inregistrat in luna iunie o crestere peste estimari, pe fondul avansului sustinut al economiei si al deprecierii monedei unice, conform unui raport al CE, informeaza Bloomberg.

Indicele sentimentului consumatorilor si al mediului de afaceri din zona euro a crescut de la 98,4 puncte la 98,7 puncte in luna mai, conform unui raport publicat marti de Comisia Europeana si citat de Bloomberg. Aceasta crestere a venit ca o surpriza, dupa ce specialistii estimau o scadere a increderii consumatorilor, la 98,1 puncte, conform mediei celor 25 de economisti intervievati de Bloomberg.

Indicele este calculat de Comisie pe baza chestionarii a 130.000 de manageri si 40.000 de consumatori si a fost realizat in primele doua saptamani ale lunii.

Deprecierea de 15% a monedei unice in fata dolarului de anul acesta a dus la cresterea competitivitatii exporturilor europene peste granita, in timp ce economia mondiala a continuat sa-si revina dupa recesiune. Daca divizia de lux Audi din cadrul trustului Volswagen a crescut productia, in schimb criza datoriei publice din Grecia a erodat increderea investitorilor si a fortat guvernele tarilor europene sa ia masuri pentru reducerea deficitelor bugetare.

Increderea investitorilor din Germania a scazut dramatic in luna iunie.

"Indicatorii sentimentului pietei si-au depasit deja varful", a declarat Christoph Weil, economist in cadrul Commerzbank din Frankfurt. "Zona euro s-ar putea sa piarda putin din avantul initial, dupa un trimestru doi in crestere, dar nu va fi o pierdere dramatica", a adugat economistul.

Moneda unica a redus marti din declinul in fata dolarului american, dupa publicarea raportului CE, fiind cifrat la 1,2203 dolari la Londra, in usoara scadere, cu 0,6%, fata de cotatia de 1,2177 dolari/euro de mai devreme.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: