AMRC: Preturile din hipermarketuri se pot majora in fiecare zi, in functie de evolutia cursului
Data publicarii: 30-06-2010 | EconomiePreturile produselor din hipermarketuri ar putea creste in fiecare zi, in functie de evolutia cursului de schimb, dupa majorarea TVA, deoarece 70 - 80 la suta dintre furnizori importa marfa si o platesc in euro, a declarat, pentru Agerpres, vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale (AMRC) din Romania, Delia Nica.
'Nu avem de unde sa stim deocamdata cu cat vor creste preturile din supermarket in urma majorarii TVA, dar se adauga in fiecare zi un risc valutar. Intr-o perioada de o saptamana, diferenta a fost de 2,5 la suta. Produsele vandute in hipermarketuri sunt importate de catre furnizori in proportie de 70 - 80 la suta si, in aceste conditii, preturile pot fi modificate de la zi la zi, avand in vedere ca acestia le platesc in euro. Acest lucru, evolutia preturilor, nu poate fi controlat de hipermarketuri', a afirmat Delia Nica.
Reprezentantul AMRCR a mentionat ca hipermarketurile vor inchide magazinele pentru o zi, pentru introducerea noii TVA, de 24 la suta, in softurile operate de acestea.
'Vom inchide supermarketurile in perioada 30 iunie - 1 iulie. Trebuie modificat soft-ul, efectuate schimbarile de preturi la raft. Daca Guvernul avea un plan B in care sa se regaseasca majorarea TVA, Ordonanta de Urgenta care prevede aceasta modificare ar fi avut norme de aplicare in care sa fie introdus un termen normal de aplicare, astfel incat sa poata fi facute testari si verificari.
In aceste conditii, noi le vom face direct pe clienti. In acest sens, le sugeram acestora sa verifice preturile la aparatele speciale care vizualizeaza pretul produsului, astfel incat la case sa se evite situatiile in care pretul de la raft nu coincide cu cel de la casa', a precizat Delia Nica.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut