Ghetea(CEC Bank):Oamenii loviti de inundatii vor avea probleme cu rambursarea creditelor
Data publicarii: 07-07-2010 | Finante-BanciBancile sunt pregatite sa restructureze creditele acelor persoane care au avut de suferit de pe urma inundatiilor si acum sunt nevoite sa-si reconstruiaca sau repare casele, a declarat marti presedintele CEC Bank, Radu Ghetea, in cadrul unei conferinte despre sistemul bancar.
"Incepand cu 1 iulie avem un nou impact. Acei clienti care lucreaza la stat vor avea venituri mai putine si, de ce nu, trebuie sa luam in considerare marile pierderi care s-au acumulat si urmeaza sa fie socotite sau calculate in perioada urmatoare, ca urmare a calamitatilor in partea de nord-est a tarii. In aceste conditii este de asteptat ca acei oameni care au fost loviti de inundatii sa aiba unele probleme in rambursarea creditelor", a explicat Ghetea.
El sustine ca bancile sunt pregatite sa ajute clientii care vor intampina dificultati.
"Toate bancile sunt pregatite ca in perioada urmatoare sa treaca la o restructurare importanta a creditelor pentru acele persoane care dovedesc ca intampina greutati din cauza reducerii veniturilor familiilor, din cauza unor cheltuieli care apar ca urmare a pierderii casei sau pierderii unei parti importante din avere si se pune problema sa-si faca o casa, sa-si repare o casa, sa-si aduca aparatura electrocasnica", a precizat Ghetea.
El a mai spus ca bancile vor sa-si ajute clientii sa gaseasca solutii, dar ca, in unele cazuri, acestia manifesta "sindromul doctorului" in care isi spun ca "nu ma duc la doctor pentru ca s-ar putea sa-mi spuna ca sunt bolnav si mai bine stau asa, poate nu sunt bolnav".
Ghetea spune ca in ultima vreme s-au facut foarte multe referiri despre cat executa bancile, ca bancile executa persoane fizice si persoane juridice si ca vand fabrici uzine, case si limuzine. "Nu e adevarat. Nu se vinde nimic sau se vinde foarte putin, pentru ca nu exista o piata pentru asa ceva. Faptul ca o banca ajunge sa execute un client este pur si simplu sfarsitul unei incercari de a gasi o solutie, sfarsitul unei incercari de a gasi un dialog cu clientii. Si asta este lucrul cel mai neplacut", a spus Ghetea.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut