Ghetea(CEC Bank):Oamenii loviti de inundatii vor avea probleme cu rambursarea creditelor

Data publicarii: 07-07-2010 | Finante-Banci

Bancile sunt pregatite sa restructureze creditele acelor persoane care au avut de suferit de pe urma inundatiilor si acum sunt nevoite sa-si reconstruiaca sau repare casele, a declarat marti presedintele CEC Bank, Radu Ghetea, in cadrul unei conferinte despre sistemul bancar.

"Incepand cu 1 iulie avem un nou impact. Acei clienti care lucreaza la stat vor avea venituri mai putine si, de ce nu, trebuie sa luam in considerare marile pierderi care s-au acumulat si urmeaza sa fie socotite sau calculate in perioada urmatoare, ca urmare a calamitatilor in partea de nord-est a tarii. In aceste conditii este de asteptat ca acei oameni care au fost loviti de inundatii sa aiba unele probleme in rambursarea creditelor", a explicat Ghetea.

El sustine ca bancile sunt pregatite sa ajute clientii care vor intampina dificultati.

"Toate bancile sunt pregatite ca in perioada urmatoare sa treaca la o restructurare importanta a creditelor pentru acele persoane care dovedesc ca intampina greutati din cauza reducerii veniturilor familiilor, din cauza unor cheltuieli care apar ca urmare a pierderii casei sau pierderii unei parti importante din avere si se pune problema sa-si faca o casa, sa-si repare o casa, sa-si aduca aparatura electrocasnica", a precizat Ghetea.

El a mai spus ca bancile vor sa-si ajute clientii sa gaseasca solutii, dar ca, in unele cazuri, acestia manifesta "sindromul doctorului" in care isi spun ca "nu ma duc la doctor pentru ca s-ar putea sa-mi spuna ca sunt bolnav si mai bine stau asa, poate nu sunt bolnav".

Ghetea spune ca  in ultima vreme s-au facut foarte multe referiri despre cat executa bancile, ca bancile executa persoane fizice si persoane juridice si ca vand fabrici uzine, case si limuzine. "Nu e adevarat. Nu se vinde nimic sau se vinde foarte putin, pentru ca nu exista o piata pentru asa ceva. Faptul ca o banca ajunge sa execute un client este pur si simplu sfarsitul unei incercari de a gasi o solutie, sfarsitul unei incercari de a gasi un dialog cu clientii. Si asta este lucrul cel mai neplacut", a spus Ghetea.

Ultimele stiri pe BankNews.ro: