BCR mizeaza pe circa 5.000 clienti cu active de peste 40.000 euro pentru produsele sale structurate

Data publicarii: 08-07-2010 | Finante-Banci

BCR se asteapta ca aproximativ 10-15% din cei 50.000 de potentiali clienti cu active de peste 40.000 euro sa fie interesati de produsele sale structurate, a declarat, joi, directorul de retail din cadrul BCR, Sorin Minitelu, cu ocazia lansarii la tranzactionare a acestor produse.

"Desi produsul poate fi accesat de oricine, principala noastra tinta o constituie clientii care au o valoare a activelor de peste 40.000 euro. In fapt, vorbim de aproximativ 50.000 de potentiali clienti, insa  nu este suficient sa vorbim doar de faptul ca detin niste resurse care pot fi plasate, conteaza foarte mult si comportamentul investitional. Nu putem considera toti clientii ca fiind potentiali investitori pentru ca profilul poate fi destul de diferit. Astfel, din cei 50.000 potentiali, probabil ca 10-15% vor fi interesati de astfel de plasamente", a spus Sorin Mititelu.

El a adaugat ca, pe langa aceasta categorie, se asteapta ca si alti investitori sa gaseasca produsele structurate atractive.

"In plus, trebuie luat in calcul ca activi pe astfel de piete sunt si cei care au venituri peste medie, au o varsta de peste 30 de ani si au deja succes in cariera sau in afaceri. Plaja de clientela este ceva mai larga. Prin umare, produsele acestea sunt plasate cu un efort mare de informare  in directia celor care sunt deja in contact cu consultantii financiari si care au experimentat investitii pe alte produse alternative celor clasice", a explicat directorul responsabil de dezvoltarea produselor de retail din cadrul BCR.

Sorin Mititelu a mai mentionat ca produsele structurate presupun costuri investitionale mai mici decat cele generate de cumpararea produsului in sine.

"Din perspectiva data de beneficiul pretului este egalitate, iar din perspectiva administrarii contractului, fie ca este vorba de contract de custodia aurului fizic la o banca depozitara sau costuri de administrare a certificatului de aur, este mai ieftin pentru client sa aiba certificat decat aur", a explicat Mititelu.

BCR va demara in 2010 un program de educare a publicului cu privire la aceste produse, seful departamentui Directia Piete Financiare, Valerian Ionescu, precizand ca, dat fiind ca rezultatele din Ungaria sunt promitatoare, se asteapta "sa ne apropiem intr-un orizont similar de 2-3 ani de nivelurile de acolo, in jurul a 100 milioane euro".

Produsele structurate sunt instrumente care reprezinta o obligatie financiara a unui emitent ce include o componenta derivata de natura sa modifice profilul de risc si randament al instrumentului respectiv.

Aceste instrumente financiare au la baza un activ suport, care poate fi un alt instrument financiar, indice bursier sau valutar, o rata a dobanzii, o marfa, cosuri ori combinatii formate din aceste instrumente sau valori, precum si orice alt activ, indicator sau unitate de masura.

Produsele structurate listate la BVB au ca activ suport aurul, petrolul sau indicele blue chip DAX al bursei germane.

BCR a mai anuntat ca lansaza un nou portal de investitii investitii.bcr.ro prin care vrea sa ofere investitorilor informatii despre produse, un serviciu de tranzactionare online (BCR Borker), studii si analize de piata, precum si educatie investitionala.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: