Contrast: Doar 17 la suta dintre companiile analizate in 2009 au creat valoare pentru actionari
Data publicarii: 15-07-2010 | EconomiePonderea companiilor listate la BVB care au generat un randament real al capitalurilor utilizate pozitiv a scazut de la 62% dintre companiile analizate in 2006 pana la doar 17% in 2009, se arata intr-un studiu realizat de compania de consultanta Contrast Management Consulting.
Studiul Contrast a urmarit evolutia primelor 50 de companii listate la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) dupa o metodologie complexa, care include patru indicatori principali: rentabilitatea reala a capitalului, rentabilitatea capitalului propriu, indicatorul combinat de crestere si randamentul actiunilor.
Condmag, Alumil si Prospectiuni sunt companiile care au creat anul trecut cea mai mare valoare pentru actionari, potrivit studiului realizat de Contrast.
Liderul clasamentului, Condmag, furnizor de servicii si echipamente pentru piata de gaz si petrol, a urcat 28 de locuri in clasament intr-un an, cu o crestere de 56% a cifrei de afaceri, sustinuta de o majorare cu 16% a activelor imobilizate. Condmag a beneficiat si de intrarea investitorilor strategici, pe termen lung, care au condus la o crestere a cotatiilor ce asigura un randament anual pentru actionari de peste 231%, al doilea cel mai ridicat din companiile incluse in studiu.
Reprezentantii Contrast sustin ca impactul crizei financiare si al implicatiilor sale asupra consumului si pietei imobiliare s-a facut resimtit si asupra cifrei de afaceri si imobilizarilor de care dispun companiile. Astfel, pasivul companiilor a fost afectat si de reevaluarea in jos a unor active imobilizate, reflectand valoarea lor justa in noile conditii de piata.
De asemenea, studiul mai releva faptul ca doar 14 companii au obtinut anul trecut o valoare pozitiva a indicatorului combinat de crestere, fata de 30 de companii in 2008, in timp ce compania mediana a inregistrat o scadere combinata a cifrei de afaceri si activelor imobilizate de 7,6%.
Din studiu mai rezulta ca ponderea companiilor cu o rentabilitate reala a capitalului negativa a continuat trendul crescator, urcand la 83% in 2009 (35 dintre cele 42 de companii analizate, cu exceptia institutiilor financiare). Aceste companii au avut de suferit atat ca urmare a cresterii costului capitalului, in conditiile accentuarii volatilitatii evolutiilor bursiere, cat si a reducerii profitabilitatii.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut